طرز تهیه پاستا وگان با سس آلفردو و شیر بادام

به گزارش کتاب ارزان، پاستا یکی از خوشمزه ترین غذاها به شمار میرود که تمامی افراد می توانند بدون هیچ نگرانی آن را در وعده های غذایی خود مصرف نمایند. مهم نیست شما وگان هستید یا گوشتخوار، چراکه می توانید آن را به راحتی با ذائقه و رژیم خود درست کنید. شاید این سوال مطرح گردد که پاستا بدون گوشت هم خوشمزه می گردد؟ ظاهرش مجلسی خواهد بود؟ در جواب باید بگوییم بله. فقط کافی است طرز تهیه پاستا وگان با سس آلفردو و شیر بادام را امتحان کنید. شیر بادام که در دسته شیرهای گیاهی برند آژیل قرار گرفته است برای تهیه این غذا بسیار مناسب است.

طرز تهیه پاستا وگان با سس آلفردو و شیر بادام

مواد لازم برای تهیه پاستا وگان با سس آلفردو

  • پاستا 250 گرم
  • قارچ 1/5 پیمانه
  • روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
  • شیر بادام 1/5 فنجان
  • نمک و فلفل نصف قاشق چای خوری
  • ریحان به میزان لازم

طرز تهیه پاستا وگان با سس آلفردو

آماده کردن پاستا

اولین مرحله از طرز تهیه پاستا وگان با سس آلفردو این است که در یک قابلمه مناسب آب بریزید و بگذارید همراه نمک و کمی روغن به جوش آید بعد که آب جوش آمد پاستا را اضافه کنید و بگذارید مطابق دستور روی بسته بپزد. در نهایت آن را آبکش نموده بگذارید آبش کامل گرفته گردد.

آماده کردن قارچ

برای آماده کردن قارچ ها بعد از این که خوب قارچ ها را شستید به شکل ورقه ای خرد کنید و بعد در یک ماهیتابه مناسب میزانی روغن زیتون بریزید و قارچ ها را اضافه کنید و اجازه دهید خوب سرخ شوند و آبش کشیده گردد.

آماده کردن پاستا آلفردو

حالا و در این مرحله از طرز تهیه پاستا وگان نوبت آن است که پاستا را در ظرف مناسب بریزید و بعد قارچ ها را اضافه کنید و خوب هم بزنید و در نهایت سس آلفردو را به آن اضافه کنید.

مواد لازم برای تهیه سس آلفردو با شیر بادام

  • شیر بادام آژیل 3 فنجان
  • سیر خرد شده 2 حبه
  • آرد یک چهارم فنجان
  • پنیر پارمزان رنده شده وگان یک چهارم فنجان
  • نمک به میزان لازم
  • فلفل به میزان لازم
  • روغن سرخ کردنی به میزان لازم

طرز تهیه سس آلفردو با شیر بادام

تفت دادن سیر

اولین مرحله از طرز تهیه سس آلفردو با شیر بادام، سرخ کردن سیرهای خردشده است. برای این کار در تابه ای مناسب به میزان کافی روغن ریخته و آن ها را حدود 30 ثانیه تفت دهید. سیرهای تفت داده شده را برداشته و کنار بگذارید. حال دو فنجان شیر بادام را با کمی نمک و فلفل داخل تابه ریخته و با سیرها هم بزنید.

آماده کردن آرد و شیر

در دومین مرحله از طرز تهیه سس آلفردو برای پاستا وگان در کاسه ای جداگانه آرد و به جای مانده شیر را با یکدیگر مخلوط کنید تا به میزان کافی یک دست و صاف شوند. مخلوط را می توانید از صافی هم رد کنید. حال آن را به تابه اضافه نموده و هم بزنید.

جوشاندن سس

در این مرحله از طرز تهیه سس آلفردو باید حرارت را زیاد کنید تا سس به جوش آید. سپس حرارت را کم نموده تا آرام آرام بجوشد و خیلی خوب غلیظ گردد. حال پنیر پارمزان را اضافه نموده و هم بزنید. سس قارچ را هم می توانید جایگزین سس آلفردو و شیر بادام کنید.

اضافه کردن پاستا

در آخرین مرحله از طرز تهیه پاستا با سس آلفردو وگان نوبت به اضافه کردن پاستا به سس آلفردو می رسد. پاستا را داخل تابه ریخته تا کامل با سس مخلوط گردد. پاستای وگان تان با سس آلفردو و شیربادام آماده است، آن را در ظرف مورد نظر سرو نموده و برای تزئین کمی ریحان خردشده روی آن بریزید. نوش جان!

نکات تکمیلی پخت پاستا وگان با سس آلفردو

پاستا در گروه های غذایی واقع شده است که همه افراد می توانند به راحتی آن را مصرف نمایند. پس اگر وگان هستید آن را بدون گوشت و اگر گوشت خوار هستید آن را با گوشت چرخ نموده و سویا درست کنید. در ادامه نکاتی را برای شما وگان ها خواهیم گفت که در پخت این غذا یاری خواهد نمود.

غلظت سس آلفردو

سس پاستای وگان باید غلظت کافی داشته باشد تا پاستای شما را به خوبی پوشش دهد. هنگام آب کشی کردن پاستا، باید یک لیوان آب پاستا را نگه دارید تا در صورت غلیظ بودن سس، آن را اضافه کنید.

نگه داری پاستای وگان

پاستا را می توانید با ریختن در ظرف دربسته به مدت یک هفته در یخچال نگه دارید به شرط آن که سس آلفردو و شیر بادام را روی آن نریزید چراکه هنگام گرم کردن مجدد طعم و ظاهر آن تغییر خواهد نمود.

خمیر پاستا

اگر شما نگران افزودنی غیرمجاز به پاستا و ماکارونی خود هستید به راحتی می توانید خمیر آن را در منزل آماده کنید تنها کافی است مطلب طرز تهیه خمیر پاستا خانگی را در کتاب کاله بخوانید.

غذای جایگزین پاستا وگان

چیکن استراگانف با پاستا هم یک غذای رژیمی و مخصوص وگان ها است که پایه و اساس آن پاستا و قارچ است. این غذای خوشمزه را بدون دردسر می توانید درست کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 6 آذر 1402 بروزرسانی: 6 آذر 1402 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2329

به "طرز تهیه پاستا وگان با سس آلفردو و شیر بادام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پاستا وگان با سس آلفردو و شیر بادام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید