ادامه تنش بین کاخ سفید و کنگره بر سر استیضاح ترامپ

به گزارش کتاب ارزان، معاون رئیس جمهور آمریکا با درخواست رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان مبنی بر افشای جزئیات بیشتر شهادت دادن یک دستیار در جریان تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ مخالفت کرده است.

ادامه تنش بین کاخ سفید و کنگره بر سر استیضاح ترامپ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا با درخواست آدام شیف رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس کنندگان آمریکا برای افشای جزئیات بیشتر نشست شهادت یک دستیار ارشد در جریان تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ مخالفت کرده است.

دفتر مایک پنس گفته است که مطمئن نیستیم که کنندگان دقیقا به دنبال چه نوع اطلاعاتی هستند و به همین دلیل نمی توانیم با این درخواست موافقت کنیم.

کتی والدمن سخنگوی مایک پنس در این باره گفت: به سادگی اثبات شده است که کمیته اطلاعات مجلس کنندگان یک تحقیقات شرم آور را دنبال می کند.

در نامه روز جمعه، آدام شیف خواستار اطلاعات بیشتری درباره نشست شهادت جنیفر ویلیامز مشاور و دستیار ارشد مایک پنس شده بود که ماه گذشته درباره مصاحبهی تلفنی جنجالی ترامپ و رئیس جمهور آمریکا، در مقابل کنندگان شهادت داده بود.

ویلیامز درباره این مصاحبهی تلفنی شهادت داد ولی بعدا به کنندگان گفته است که جزئیات مربوط به این مصاحبه محرمانه است.

دفتر مایک پنس نیز اعلام کرده است که هرگونه اطلاعات جدیدی درباره شهادت دادن این دستیار ارشد، کاملا محرمانه است.

دولت ترامپ حاضر به همکاری با اعضای مجلس کنندگان در خصوص پرونده جنجالی اوکراین نشده و به مقام های سابق و فعلی دولت دستور داده است تا با درخواست احضاریه مجلس کنندگان مخالفت کنند.

یک افشاگر اطلاعاتی آمریکا ترامپ را متهم کرده است که کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین را به حالت تعلیق درآورده و آن را مشروط به تحقیقات ضد فساد رئیس جمهور اوکراین از جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 608

به "ادامه تنش بین کاخ سفید و کنگره بر سر استیضاح ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه تنش بین کاخ سفید و کنگره بر سر استیضاح ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید