اعتبار سندهای دفترچه ای مالکیت فقط تا بهمن ماه

به گزارش کتاب ارزان، مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: سندهای دفترچه ای مالکیت تنها تا 12 بهمن ماه سال جاری اعتبار دارند لذا شهروندان می بایست نسبت به تدبدیل آنها اقدام نمایند.

اعتبار سندهای دفترچه ای مالکیت فقط تا بهمن ماه

به گزارش خبرنگار از ،محمدحسن بهادر مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: پس از 12 بهمن ماه آینده ارائه هرگونه خدمات ثبت اسناد منوط به تبدیل سند های دفترچه ای به سند تک برگ خواهد بود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی جانمایی مختصات ملک در بانک جامع کاداستر کشور، تثبیت و عدم ایجاد تعارض و پیشگیری از جعل را از مزایای اسناد تک برگی اعلام واظهار داشت: به درخواست افرادی که برای تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای به تک برگ، به ادارات ثبت اسناد و املاک مراجعه می نمایند به صورت ویژه رسیدگی و اسناد تک برگ در کوتاهترین زمان صادر و تحویل می شوند.

بهادر پیرامون اسناد قولنامه ای گفت: انجام معاملات رسمی در دفاتر اسناد رسمی و دریافت سند مالکیت بهترین و مطمئن ترین راه برای ایجاد امنیت و آسودگی خاطر در معاملات است.

وی اضافه نمود: بهره مندی از قانون معین تکلیف املاک و اراضی فاقد سند رسمی، فرصت مناسبی برای تبدیل مالکیت املاک قولنامه ای به اسناد رسمی است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی در ادامه بر آمادگی دفاتر اسناد رسمی برای صدور اسناد پیش فروش ساختمان و لزوم و اهمیت تنظیم این اسناد تاکید و توضیح داد: هدف اجرای این قانون پیشگیری از فروش یک واحد مسکونی به چند نفر و راهکاری مطمئن برای پیش خریدار است که با اجرای آن علاوه برکاهش دعاوی مربوط به فروش مال غیر و معارض، از ایجاد پرونده های قضائی در محاکم پیشگیری می گردد.

همچنین 506 دفترخانه اسناد رسمی در سطح خراسان رضوی فعالیت دارند که 338 واحد آن مربوط به مشهد است.

/ع.م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 235

به "اعتبار سندهای دفترچه ای مالکیت فقط تا بهمن ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبار سندهای دفترچه ای مالکیت فقط تا بهمن ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید