اعضای جی- 7 خواهان تشکیل دولت جدید در سوریه شدند

به گزارش کتاب ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این اعلامیه مشترک آمده است: سوریه به یک دولت جدید احتیاج مبرم دارد؛ دولتی که نماینده تمام گروهها و اقشار سوریه بوده و علاوه بر حراست از مردم و نبرد با تروریسم به بازسازی این کشور بپردازد.

اعضای جی- 7 خواهان تشکیل دولت جدید در سوریه شدند

لازم به ذکر است که از زمان شروع درگیری در کشور سوریه از سال 2011، کشورهای غربی ضمن حمایت از مخالفان- به زعمِ آنان- میانه روی سوری، بشار اسد را به کناره گیری از قدرت ترغیب کردند. این درحالیست که روسیه بشار اسد را به عنوان [تنها] مقام مشروع در این کشور به رسمیت می شناسد و بر این مسئله پافشاری می نماید که مردم سوریه بایستی آزادانه و فارغ از هرگونه دخالت خارجی رهبر خود را انتخاب کنند.

وزرای خارجه هفت کشور صنعتی دنیا موسوم به جی- 7 همچنین از جامعه بین الملل خواستند تا به اجرای قطعنامه های 2254 و 2268 شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر دسترسی سریع، ایمن و بی وقفه تمام طرفها به مردم نیازمند در سراسر سوریه پایبند بمانند.

طبق این اعلامیه مشترک، وزرای خارجه گروه جی- 7 بر تلاشها جهت دستیابی به یک ثبات پایدار و طولانی مدت و همچنین نوسازی سوریه در دوران پس از جنگ تأکید کردند. این مقامات همچنین از کاربرد سلاحهای شیمیایی در سوریه طی سال 2015 ابراز نگرانی کردند.

لازم به ذکر است که کشورهای آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان، ژاپن، کانادا و ایتالیا گروه جی- 7 را تشکیل می دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 469

به "اعضای جی- 7 خواهان تشکیل دولت جدید در سوریه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعضای جی- 7 خواهان تشکیل دولت جدید در سوریه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید