افزایش موارد بستری بچه ها مبتلا به کرونا؛ اُمیکرون تا فروردین ماه مهمان ایران خواهد بود

به گزارش کتاب ارزان، تهران (پانا) - عضو انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت می گوید اکنون بیشترین درگیری کرونا در میان بچه ها است و اندازه بستری بچه ها مبتلا به اُمیکرون طی دو هفته اخیر حداقل 6 برابر شده است.

افزایش موارد بستری بچه ها مبتلا به کرونا؛ اُمیکرون تا فروردین ماه مهمان ایران خواهد بود

محمدرضا محبوب فر در گفت وگو با پانا درباره درگیری بچه ها با سویه اُمیکرون اظهار کرد: با توجه به اینکه سیستم ایمنی بچه ها، نوپا است، اگر از بچه ها مراقبت نگردد قطعا به کرونا مبتلا می شوند و اکنون بیشترین درگیری کرونا در میان بچه ها در سنین مهدکودک به بالا بوده است.

این کارشناس حوزه بهداشت و سلامت اضافه کرد: در زمانی ابتلای بچه ها رخ داده است که هنگام بازگشایی ها، مراقبت های لازم صورت نگرفته است. در صورتی که اعضای کمیته علمی ستاد کرونا و کارشناسان حوزه سلامت هشدار می دادند که اُمیکرون وارد کشور شده است اما مراقبت های لازم انجام نشد. اکنون نیز اُمیکرون کشور را درگیر نموده است و بیشتر بچه ها و نوجوانان مبتلا می شوند و در واقع این قشر به عنوان ناقلان اصلی شناسایی می شوند.

بستری بچه ها مبتلا به اُمیکرون 6 برابر شده است

وی درباره مقدار بستری بچه ها مبتلا به کرونا نیز گفت: مقدار بستری بچه ها مبتلا به اُمیکرون، طی دو هفته اخیر حداقل 6 برابر شده است و در بعضی بیمارستان های بچه ها ظرفیت تخت های بستری تکمیل شده است و بچه ها بستری به بخش بزرگسالان ارجاع داده می شوند که علتش مراقبت نکردن از بچه ها است. اکنون باید منتظر بود تا تعداد بچه های که مبتلا می شوند افزایش پیدا کند.

زمان رسیدن به قله پیک ششم

عضو انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران درباره زمان رسیدن کشور به پیک ششم کرونا اظهار کرد: هنوز زمان مانده تا کشور به قله پیک ششم برسد و با این شرایطی که کشور حرکت می نماید و بیخیالی نسبت به رعایت پروتکل ها و سویه اُمیکرون، نمی توان خوشبین بود که بیماری کرونا حداقل تا اسفندماه کنترل گردد بلکه باید گفت این بیماری تا فروردین ماه نیز مهمان مردم ایران است حتی مسافران نوروزی در سراسر کشور نیز در ایام تعطیلات نوروز غافلگیر خواهند شد.

رستوران ها و وسایل حمل و نقل عمومی برترین اماکن برای انتشار ویروس

محبوب فر توضیح داد: این انتظار وجود دارد در شرایطی که بلندی و ارتفاع پیک ششم کرونا بسیار بلندتر و قابل توجه تر از پیک پنجم است حداقل مراقبت ها بیشتر اتفاق بیفتد که این اتفاق نیفتاده است. رستوران ها و وسایل حمل و نقل عمومی برترین اماکن برای انتشار ویروس هستند و ویروس کرونا در این اماکن که تهویه درستی هم ندارد در حال توسعه است.

باید منتظر هفته های پر التهاب ویروس اُمیکرون بود

وی اعلام کرد: جریان موج تازه بیماری کرونا و رسیدن به قله پیک، فرسایشی و فرایندی طولانی تر خواهد و فکر نمی کنم تا خاتمه اسفندماه شرایط تثبیت گردد و این فرایند تا فروردین ماه نیز ادامه دارد و کشور در فروردین ماه سال آینده نیز پیک ششم را خواهد داشت و باید منتظر هفته های پر التهاب و ماجراجویی ویروس اُمیکرون بود و کشور به این زودی به قله پیک نمی رسد.

این کارشناس حوزه بهداشت و سلامت تاکید نمود: اگر کشور به قله پیک ششم برسد هم حداقل دو هفته روی قله پیک ششم کرونا ماندگار است تا شرایط تثبیت گردد و ایمنی طبیعی در جمعیت به وجود آید.

ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی

وی در خاتمه گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در برابر اُمیکرون بسیار ضرورت دارد و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در این راستا باید امری ضروری قلمداد گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2039

به "افزایش موارد بستری بچه ها مبتلا به کرونا؛ اُمیکرون تا فروردین ماه مهمان ایران خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش موارد بستری بچه ها مبتلا به کرونا؛ اُمیکرون تا فروردین ماه مهمان ایران خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید