امارات، گریزی جز تغییر در مواضع و سیاست هایش نسبت به ایران نداشت

به گزارش کتاب ارزان، یک کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار کرد: قدرت و توان فزاینده نیروی مقاومت و ایران باعث شده که معادلات در منطقه و دنیا تغییر کند و تغییر در سیاست های عربستان و امارات درباره ایران و مسائل منطقه را می توان در همین چارچوب ارزیابی کرد.

امارات، گریزی جز تغییر در مواضع و سیاست هایش نسبت به ایران نداشت

اصغر زارعی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به ناکامی های ائتلاف عربی در یمن و شکست های سنگین آنها در سوریه و عراق اظهار کرد: این تحولات در کنار سردرگمی کشورهای غربی در نحوه برخورد با توانمندی ایران در خلیج فارس از جمله اقدام ایران در سرنگونی پهپاد آمریکایی ، توقیف نفتکش انگلیسی و عدم واکنش از سوی آنها باعث شده که کشورهایی چون امارات و عربستان رویکرد جدیدی در سیاست خارجی خود در پیش بگیرند.

وی ادامه داد: در همین چارچوب مشاهده کردیم که اماراتی ها برای بهبود روابط خود با ایران با فرستادن میانجی و نمایندگانی کوشش کردند باب گفت وگو با ایران را باز نمایند و در ادامه همین تحولات ، چند روز پیش شاهد سفر تعدادی از فرماندهان مرزی امارات به ایران و دیدار آنها با مقامات ایرانی و حصول توافق بین دو طرف بودیم.

زارعی با بیان این که شرایط به گونه ای است که امارات گریزی جز تغییر در مواضع و سیاست هایش نداشته است ، ادامه داد: آنها به این یقین رسیدند که آمریکایی ها حاضر نیستند هزینه ای برای دفاع از کشورهای منطقه بپردازند و مواضعی که آمریکایی ها در این ارتباط مطرح می نمایند بیشتر یک نوع تبلیغات و پروپاگاندای رسانه ای است.

این کارشناس مسائل منطقه با بیان این که امارات و به دنبال آنها سعودی ها در چرخشی نسبت به تحولات منطقه سعی کردند یک نوع اعتدال در روابط خود با کشورهای منطقه از جمله ایران ایجاد نمایند، گفت: آنها متوجه توانمندی ایران و قدرت فائقه آن در منطقه هستند و نمی توانند این نیروی موثر و تاثیرگذار را نادیده بگیرند.

زارعی همچنین به عدم توفیق آمریکایی ها در ایجاد یک ائتلاف جهانی در منطقه تنگه هرمز اشاره نمود و گفت: این پیشنهاد آنها مورد استقبال بسیاری از کشورهای جهانی قرار نگرفت و این موضوعی است که از چشم اماراتی ها و سعودی ها پنهان نمانده است.

وی در انتها صحبت های خود گفت: در مجموع می توان گفت قدرت و توان فزاینده نیروی مقاومت و ایران توانسته باعث ایجاد تغییراتی در معادلات جهانی و منطقه ای گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 254

به "امارات، گریزی جز تغییر در مواضع و سیاست هایش نسبت به ایران نداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات، گریزی جز تغییر در مواضع و سیاست هایش نسبت به ایران نداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید