انتقاد شدید چین از اقدام کانادا به بهانه قانون امنیت ملی هنگ کنگ

به گزارش کتاب ارزان، سفارت چین در اُتاوا، اعتراض کانادا به قانون امنیت ملی هنگ کنگ را دخالت در امور داخلی خود توصیف نموده و به شدت از اقدامات این کشور انتقاد کرد.

انتقاد شدید چین از اقدام کانادا به بهانه قانون امنیت ملی هنگ کنگ

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اقدام کانادا در تعلیق پیمان خود با هنگ کنگ در زمینه استرداد مجرمان و همچنین توقف صادرات تجهیزات نظامی حساس به این منطقه، با اعتراض شدید چین روبرو شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز سفارتخانه چین در اُتاوا با صدور بیانیه ای گفت قانون امنیت ملی هنگ کنگ، امنیت را در این منطقه حفظ می نماید اما دولت کانادا با این اقداماتش، شدیداََ در امور داخلی چین دخالت نموده است.

در این بیانیه آمده است: بعضی کشورهای غربی از جمله کانادا، به بهانه حقوق بشر، در امور هنگ کنگ دخالت نموده اند که قوانین بین المللی و استانداردهای روابط بین المللی را به شدت نقض نموده است.

کانادا روز شنبه در اعتراض به تصویب قانون امنیت ملی هنگ کنگ، پیمان خود با این منطقه در زمینه استرداد مجرمان را تعلیق و همچنین صادرات تجهیزات نظامی حساس به هنگ کنگ را متوقف کرد. (جزئیات بیشتر)

آمریکا و متحدانش مدعی هستند که چین به وعده هایش برای حفظ خودمختاری هنگ کنگ عمل ننموده اما این کشور ضمن رد این ادعاها اعلام نموده که قانون امنیت ملی هنگ کنگ برای مقابله با خشونت و تروریسم تصویب شده است.

هنگ کنگ از سال 1842 تا 1997 تحت سیطره بریتانیا بود اما در سال 1997 و پس از خاتمه یافتن پیمان پیشین با بریتانیا به جمهوری خلق چین پیوست.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا به دنبال اعمال فشار به چین برای کاهش تسلط این کشور بر هنگ کنگ هستند. این در حالی است که سیاست یک کشور، دو سیستم یا سیاست چین واحد از سال 1979 تا به امروز موضع رسمی آمریکا بود.

طبق این سیاست، واشنگتن هنگ کنگ و تایوان را بخشی از سرزمین اصلی چین می داند اما آمریکا در عمل طی پایبندی به این سیاست نشان نداده و اخیرا وزیر خارجه آمریکا به کنگره این کشور بیان کرد که واشنگتن دیگر هنگ کنگ را خودمختار نمی داند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1096

به "انتقاد شدید چین از اقدام کانادا به بهانه قانون امنیت ملی هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شدید چین از اقدام کانادا به بهانه قانون امنیت ملی هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید