انتقاد معاون وزارت ورزش از ضعف شاکله اداری و اقتصادی این وزارتخانه

به گزارش کتاب ارزان، به گزارش خبرنگاران، ژاله فرامرزیان که به منظور افتتاح چند پروژه ورزشی به استان کرمان سفر نموده است در نشستی با کارکنان اداره کل ورزش و جوانان این استان گفت: در سنوات گذشته خیلی قوانین و رعایت اصول با سختی امروز نبوده و وزات ورزش و جوانان و سازمان تربیت بدنی سابق مجموعه منابعش منابع فصل پنجی بوده است. امروز به دلیل اینکه نظام بودجه ایش متفاوت با دستگاه های دیگرست، لذا شرایط حقوق کارکنانش خوب نبوده و نیست.

انتقاد معاون وزارت ورزش از ضعف شاکله اداری و اقتصادی این وزارتخانه

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن چیه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

وی با اعلام اینکه بعد از قانون خدمات کشوری این افزایش باید طی دو مرحله صورت می گرفته، اضافه کرد: این افزایش حقوق در سال های 91، 92 و 93 در بیشتر دستگاه ها رخ داده و بعد هم افزایش های 10 و 15 درصدی سالانه روی آن نشسته و میزان حقوق را در یک نقطه ای به صورتی قابل توجه بالا برده است، این درحالی است که در وزرات ورزش و جوانان این اتفاق نیفتاده است.

فرامرزیان با تأکید بر اینکه از روزی که آمده ایم خیلی پیگیری و مکاتبه نموده ایم، توضیح داد: اگر شرایط منابعمان به صورت ملی تعریف شده بود، خیلی دستمان باز بود ولی اکنون دستمان باز نیست. گاهی در سطح ادارات کل استان ها کوشش نموده ایم به وسیله چانه زنی، قدرت تعامل، پیگیری و حتی گاهی سماجت و پافشاری از حقوق همکاران دفاع کنیم.

معاون توسعه مدیریت منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه شاکله اداری، حقوقی و اقتصادی در وزارت ورزش و جوانان خیلی ضعیف طراحی شده است، گفت: هم اکنون پایین ترین پول مربوط به وزرات ورزش است.

فرامرزیان از انجام یک کار مضاعف در بحث افزایش حقوق ها اطلاع داد و ابراز امیدواری کرد که 35 درصد افزایشی که قرار است محقق گردد، تا دو هفته آینده انجام گردد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه وزارت ورزش و جوانان کوتاهترین و بدترین راه را برای ساماندهی منابع انسانی انتخاب نموده است، اضافه کرد: سایر دستگاه ها زمانی که امکان افزایش پست بوده، این کار را نموده اند و سطوح سرپرستی شان را ارتقاء داده اند اما در وزارت ورزش و جوانان همه نیازها به وسیله هیات ها و به وسیله طرح تأمین شده است یعنی به جای دریافت مجوز استخدام و دریافت سهمیه پست، کوتاهترین راه و بدترین راه را برای ساماندهی منابع انسانی انتخاب نموده اند.

فرامرزیان توضیح داد: در زمانی که تمام دستگاه های دولتی ملزم به کوچک شدن شدند ما هم شامل حالشان شدیم و طی دو سال گذشته علی رغم اینکه ما کاهش پست نداشتیم اما امتیاز لازم را در حوزه ساختار گرفتیم، خیلی کوشش کردیم دفاع کنیم ولی قانونی مصوب شده و در زمان بندی مشخص شده باید کاهش پیدا کنیم.

وی تعداد کل پرسنل دستگاهی را شش هزار و خورده ای و پیمانی را چهار هزار و خورده ای اعلام و توضیح داد: یکی از کم عددترین دستگاه ها در سراسر کشور هستیم، در حالی که نوع خدماتی که همکارانمان در سطح کشور می دهند، بسیار گسترده است.

فرامرزیان با بیان اینکه چند مدل به سازمان اداره استخدامی برای ساماندهی وضع نیروها ارائه نموده ایم تا کار به وسیله خرید خدمات اداری انجام گردد، ادامه داد: ناگزیریم فعلا این راه را ادامه دهیم. جذب نیرو در تمام کشور خیلی سخت است، ولی در ادارات ورزش و جوانان استان ها روش های غیرمتعارف جذب نیروهای هیاتی سبب شده سهم همکاران از منابعی که ما ایجاد می کنیم به حداقل می رسد.

فرامرزیان با تأکید بر آموزش و انجام مهارت حین خدمت به کارکنان گفت: همه باید در خصوص آموزش های مورد نیازمان مطالبه گر باشیم و بدانیم آموزشی به درد ما می خورد که مهارت ما را افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 719

به "انتقاد معاون وزارت ورزش از ضعف شاکله اداری و اقتصادی این وزارتخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد معاون وزارت ورزش از ضعف شاکله اداری و اقتصادی این وزارتخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید