با این شرایط، علت سردرد کروناست

به گزارش کتاب ارزان، تنها راهی که به وسیله آن می توان متوجه شد که آیا سردرد به دلیل ویروس کرونا ایجاد شده است یا خیر، این است که ببینید همراه با سردرد چه علائم دیگری دارید.

با این شرایط، علت سردرد کروناست

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، از آن جایی که ویروس کرونا کل دنیا را درگیر نموده است، به همین خاطر مشکلاتی مثل ترس و وحشت در بین مردم زیاد شده است و به واسطه همین ترس ممکن است هر نوع تغییر حالتی را جزو علائم کرونا تلقی نمایند.

سر درد یکی از علائم ویروس کرونا است و شاید عوارض جانبی این شرایط استرس زا هم باشد. همه ما در مواقع ابتلا به استرس، با مشکلاتی مثل آلرژی و میگرن هم روبرو می شویم و این موارد به یکدیگر مرتبط هستند، البته ممکن است سر درد شما دلیل دیگری به غیر از ویروس کرونا هم داشته باشد.

چگونه بفهمیم که سردرد از COVID-19 است یا نه؟

شدتش از میانه تا شدید است

احساس پالس یا فشار ایجاد می نماید

در دو طرف سر شما اتفاق می افتد (دو طرفه)

وقتی خم شوید ممکن است بدتر گردد

هر سردردی علامت کرونا نیست

سر درد علامت رایجی از ابتلا به بیماری ویروس کرونا محسوب نمی گردد، اما بهتر است که به آن دقت داشته باشید و نادیده نگیرید. کمتر از 14 درصد افراد مبتلا به ویروس کرونا سر درد را گزارش کردند. پس همانطور که می بینید، این علامت خیلی رایج نیست.

متخصصان اعلام کردند که سلول های ایمنی، پروتئین هایی به نام سیتوکین آزاد می نمایند که باعث التهاب، تب و خستگی می گردد و ممکن است سر درد هم مانند هر درد دیگر در بدن نتیجه کوشش بدن برای مبارزه با عفونت باشد.

اما به طور کل سر درد خیلی در ابتلا به ویروس کرونا، اتفاق رایجی محسوب نمی گردد. سردرد یک تجربه رایج برای بسیاری از افراد است و نباید خیلی به چشم هشدار به آن نگاه کنید؛ مخصوصا اگر شبیه به سر درد های همیشگی تان باشد.

بعلاوه متخصصان بیان کردند که اگر فقط به سر درد مبتلا شده اید، در موارد خیلی نادر می تواند نشان دهنده ویروس کرونا باشد. در واقع سردرد نمی تواند تنها دلیل شما برای مراجعه به آزمایش کووید 19 باشد، مگر اینکه مدت زمان طولانی ادامه داشته یا با علائم دیگر کرونا مثل خستگی همراه شده باشد.

پس تنها راهی که به وسیله آن می توان متوجه شد که آیا سردرد به دلیل ویروس کرونا ایجاد شده است یا خیر، این است که ببینید همراه با سردرد چه علائم دیگری دارید.

اگر سر درد شما غیر معمولی و غیر طبیعی بود، حتماً لیست دیگری از علائم کرونا را در خودتان بسنجید و ببینید بدن تان دقیقا چه احساسی دارید. اگر علائم دیگر را هم داشتید، می توانید آزمایش کرونا بدهید و خودتان را قرنطینه کنید تا از انتقال ویروس جلوگیری گردد.

این ویروس تغییرات بسیار زیادی را نسبت به گذشته داشته است، اما اولین علامت آن که اکثرا در بین همه رایج بود، سرفه محسوب می شد. بعد از آن کاهش حس بویایی هم جزء علامت های رایج نهاده شد. کم کم سردرد های شدید هم به آن اضافه شد.

جالب است بدانید سر درد کووید 19 برای برخی از افراد بعد از ریکاوری هم وجود دارد، اما برای برخی دیگر در عرض چند روز رفع می گردد که این سردرد با درد میگرن فرق دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1743

به "با این شرایط، علت سردرد کروناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این شرایط، علت سردرد کروناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید