تجربه در دفاع، جنگندگی در هافبک و سورپرایز در حمله!

به گزارش کتاب ارزان، فوتبال ایران از نظر فردی همواره یک سر و گردن بالاتر از دیگر تیم های غرب آسیاست، اما تاریخ نشان می دهد که این رجحان هیچگاه تضمینی برای پیروزی مقابل این تیم ها نبوده و فوتبال ایران معمولا مقابل رقبای غرب آسیا به مشکل خورده است.

تجربه در دفاع، جنگندگی در هافبک و سورپرایز در حمله!

به گزارش، عراق همواره یکی از کلاسیک ترین نبرد های قاره آسیا به حساب می آمده. تقابل های 2 تیم در جام ملت های آسیا و مقدماتی جام جهانی در ادوار مختلف از حساسیت خاصی برای هر 2 سوی میدان برخوردار بوده و حالا ملاقات پیش روی 2 تیم هم از این قاعده مستثنی نیست. پس از 2 تقابل در جام ملت های 2015 و جام ملت های 2019 حالا 2 تیم یک بار دیگر به هم رسیده اند و این بار در دور اول مرحله گروهی رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 باید با هم پیکار نمایند.

فوتبال ایران از نظر فردی همواره یک سر و گردن بالاتر از دیگر تیم های غرب آسیاست، اما تاریخ نشان می دهد که این رجحان هیچگاه تضمینی برای پیروزی مقابل این تیم ها نبوده و فوتبال ایران معمولا مقابل رقبای غرب آسیا به مشکل خورده است. فوتبال کاملا فیزیکی تیم های غرب آسیا همواره برای ایران مشکل ساز بوده و در بازی مقابل بحرین هم دوندگی و فوتبال قدرتی و فیزیکی حریف باعث شد تا شاگردان ویلموتس نتوانند مثل بازی های قبل فوتبال روانی را به نمایش بگذارند. فوتبال عراق هم از نظر قدرت بدنی به فوتبال بحرین نزدیک است و به نظر می رسد تغییرات مارک ویلموتس نیز در راستای جلوگیری از تکرار اشتباهات در بازی مقابل بحرین انجام شده است. ویلموتس به خوبی می داند که برای پیروزی مقابل عراق باید جنگ فیزیکی در میانه میدان را ببرد. دقیقا با همین هدف مارک ویلموتس روی نام هایی مثل دژاگه، مرتضی منصوری، مهرداد محمدی و مهدی ترابی خط قرمز کشیده تا با دعوت از وریا غفوری، مرتضی پورعلی گنجی و علی کریمی قدرت جنگندگی تیمش را بالاتر ببرد.

در بازی های قبلی شاهد حضور زوج دفاعی کاملا جوان و بی تجربه در تیم ملی بودیم و در بازی مقابل بحرین نیز همین بی تجربگی کار دست تیم ملی کشورمان داد. حالا با دعوت دوباره از مرتضی پورعلی گنجی به نظر می رسد ویلموتس میخواهد فاکتور تجربه را به قلب خط دفاعی تیمش اضافه کند تا مقابل مهاجمان خطرناک عراق با مشکل روبرو نشویم.

مارک ویلموتس در خط میانی از احسان حاج صفی، علی کریمی، احمد نوراللهی، امید ابراهیمی و مسعود شجاعی دعوت نموده که اگر شجاعی را کنار بگذاریم بقیه بازیکنان 2 نقطه مشترک دارند و آن جنگندگی بالا و قدرت شوت زنی است. به نظر می رسد با این شرایط یکی از برنامه های ویلموتس برای رسیدن به دروازه عراق شوت های از راه دور است. همچنین سرمربی بلژیکی تیم ملی میخواهد با استفاده از هافبک های دونده و جنگنده کفه ترازو را در میانه میدان به سود ایران سنگین تر کند.

تیم ملی نسبت به لیست قبلی بیشترین تغییر را در فاز تهاجمی داشته؛ جایی که با اضافه شدن کاوه رضایی و قلی زاده و با توجه به آمادگی این 2 بازیکن می توانیم در انتظار تغییراتی باشیم. کادر فنی جدید تیم ملی در ملاقات اخیر این تیم برابر بحرین نشان داد فلسفه ای کاملا مخالف و عکس کی روش دارد، اما به دلیل عدم شناخت کافی از بازیکنان و ظرفیت های مشابه آن ها شاهد حضور چند بازیکن تهاجمی با ویژگی های شبیه به هم در زمین بودیم. ویلموتس هم باید به شکلی ترکیبش را بچیند که بازیکنان بخش هجومی همگی دارای یک ویژگی نباشند. در بازی با بحرین همین اشتباه را کردیم و حالا بازیکنانی مثل کاوه رضایی و قلی زاده می توانند سورپرایز ویلموتس برای عراقی ها باشند.

منبع: خراسان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 561

به "تجربه در دفاع، جنگندگی در هافبک و سورپرایز در حمله!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه در دفاع، جنگندگی در هافبک و سورپرایز در حمله!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید