تحریم 500 شرکت فرانسوی در الجزائر

به گزارش کتاب ارزان، یک سازمان الجزائری از تحریم 500 شرکت واردات و صادرات فرانسوی در واکنش به اظهارات اهانت آمیز رئیس جمهور فرانسه علیه الجزائر اطلاع داد.

تحریم 500 شرکت فرانسوی در الجزائر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، انجمن پیمانکاران الجزائری (سازمان خصوصی ویژه کارفرمایان) در بیانیه ای اعلام نمود که شرکت های داخلی واردات 500 شرکت فرانسوی را به علت اهانت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به تاریخ الجزائر، تحریم کردند.

در بیانیه این انجمن آمده است که از تمامی نهادهای مالی که مبادرت به قطع تبادلات تجاری با حدود 500 شرکت فرانسوی نموده اند، تشکر می کنیم.

به نوشته روزنامه القدس العربی، این انجمن بعلاوه اظهارات ماکرون را محکوم کرد و خواهان بازنگری در روابط مالی با دولت فرانسه شد.

انجمن مذکور که شامل حدود 2000 شرکت در زمینه ساخت و ساز و مشاغل عمومی است، بعلاوه اضافه نمود که سعی دارد با همکاری سازمان های الجزائری یک انجمن ملی با هدف کوشش برای قطع تمامی تعاملات مالی با کشورها در صورت اهانت به الجزائر، تأسیس کند.

اخیرا امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه گفته بود که رئیس جمهور الجزائر در یک رژیم بی نهایت سخت، بلاتکلیف مانده است.

ماکرون بعلاوه مدعی شد که پیش از استعمار فرانسه، ملت الجزائر وجود نداشته و آن ها از استعمار عثمانی به استعمار دیگر منتقل شدند.

ریاست جمهوری الجزائر در واکنش به این سخنان ماکرون بیانیه ای صادر و اظهارات وی را دخالت در امور داخلی الجزائر برشمرد.

در این بیانیه آمده بود : در پی اظهارات منسوب به رئیس جمهور فرانسه که هیچ منبع رسمی هم آن را رد نکرد، الجزائر بر مخالفت قاطعانه با هر دخالت غیرقابل قبول در امور داخلی این کشور بیان می دارد. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1867

به "تحریم 500 شرکت فرانسوی در الجزائر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم 500 شرکت فرانسوی در الجزائر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید