ترامپ از چین در حوزه تجارت انتقاد کرد

به گزارش کتاب ارزان، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه از چین بابت مسائل تجاری انتقاد کرد و ضمن وعده به حمایت از نظام بازرگانی کشورش گفت که واشنگتن میلیاردها دلار در بخش تجارت ضرر نموده است.

ترامپ از چین در حوزه تجارت انتقاد کرد

به گزارش خبرنگاران، ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: آمریکا طی سال ها600 تا 800 میلیارد دلار در سال در بخش تجارت از دست داده است.

وی در ادامه این توییت آورد: ما در تجارت با چین 500 میلیارد دلار ضرر می دهیم. متاسفم، قصد نداریم این روند را بیش از این ادامه دهیم.

رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (یکشنبه) بیان کرد که نرخ تعرفه بر واردات چین را از 10 درصد به 25 درصد افزایش می دهد.

در پی انتشار خبر افزایش تعرفه بر کالاهای چینی، چین نیز امروز (دوشنبه) از لغو یازدهمین دور مذاکرات بین دو کشور که قرار بود این هفته در آمریکا برگزار گردد، اطلاع داد.

در پی اقدام آمریکا مبنی بر اعمال تعرفه های بیشتر بر چین که کارشناسان آن را نشانه ای از شکست مذاکرات تجاری دو کشور می دانند، چین نیز مطرح نمود که هیأت مذاکره نماینده خود را به واشنگتن اعزام نخواهد کرد.

از سفر با تور چین حتما لذت خواهی برد.

دهمین دور مذاکرات تجاری چین و آمریکا پنجشنبه گذشته با حضور نمایندگان دو کشور در پکن برگزار گردید. در این دور از مذاکرات لیو هه عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست، معاون نخست وزیر و مسئول چینی مذاکرات دو جانبه با استیون منوچین وزیر خزانه داری ایالات متحده و رابرت لایتیزر نماینده تجاری آمریکا دیدار و گفت و گو کرد. دو طرف بر اساس برنامه، قرار بود این هفته نیز یازدهمین دور مذاکرات را در واشنگتن برگزار نمایند.

ترامپ معتقد است؛ چین با سرقت حق مالکیت معنوی و تبعیض تجاری، شرکت های خارجی و آمریکایی را تحت فشار می گذارد و کالاهای ارزان قیمت را با پرداخت یارانه به کشورهای دیگر صادر می نماید.

حجم تجارت دو کشور که در سال 1979 میلادی پنج میلیارد دلار بود، در سال 2017 به 580 میلیارد دلار رسید که برابر با روزانه حدود 1.5 میلیارد دلار است. روزانه 14 هزار نفر برای کار، تحصیل و تفریح میان دو کشور به وسیله هواپیما تردد می نمایند.

در طول 40 سال گذشته که روابط رسمی دو کشور برقرار شده، سرمایه گذاری دوجانبه نیز از تقریباً صفر به بیش از 230 میلیارد دلار افزایش یافته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 161

به "ترامپ از چین در حوزه تجارت انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ از چین در حوزه تجارت انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید