ترکیه سفیر ایران در آنکارا را احضار کرد

به گزارش کتاب ارزان، خبرگزاری آناتولی ترکیه از احضار سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا به وزارت امور خارجه ترکیه اطلاع داد.

ترکیه سفیر ایران در آنکارا را احضار کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری آناتولی ترکیه آدینه شب گزارش داد وزارت امور خارجه این کشور سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا را در ارتباط با آنچه اتهامات ایران علیه رئیس جمهور اردوغان خوانده شده، احضار نموده است.

احضار سفیر ایران در آنکارا ساعاتی پس از آن انجام شد که وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اعتراض به اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مراسم رژه پیروزی جمهوری آذربایجان در جنگ قره باغ، سفیر ترکیه در تهران را احضار کرد.

هنوز درباره احضار سفیر ایران در آنکارا به وزارت امور خارجه ترکیه و این که دولت ترکیه دقیقاً چه چیزی را اتهامات ایران علیه رئیس جمهور اردوغان خوانده است، جزئیاتی منتشر نشده است.

بعدازظهر امروز سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی پیامی خاطرنشان کرد: امروز آدینه 21 آذر 1399 سفیر ترکیه در تهران از سوی دستیار وزیر و مدیرکل اورآسیا به وزارت امور خارجه احضار و ضمن ابلاغ مراتب اعتراض شدید، به سفیر تأکید شد جمهوری اسلامی ایران خواهان شرح فوری دولت ترکیه در این خصوص است.

خطیب زاده افزود: در جریان این احضار به سفیر ترکیه ابلاغ شد که دوران ادعاهای ارضی و امپراطوری های جنگ افروز و توسعه طلب سال هاست که سپری شده است.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در ادامه افزود: به سفیر ترکیه تأکید شد جمهوری اسلامی ایران به هیچ کس اجازه مداخله در مورد تمامیت ارضی خود را نمی دهد و همان طور که تاریخ پرافتخارش گواه است، در مورد امنیت ملی خود حتی ذره ای کوتاه نمی آید.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1411

به "ترکیه سفیر ایران در آنکارا را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه سفیر ایران در آنکارا را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید