توضیحات سخنگوی وزارت خارجه درباره کشتی های ایرانی راهی ونزوئلا ، توصیه لازم را به آمریکایی ها کردیم ، اقدام آنها با واکنش ما روبرو می گردد

به گزارش کتاب ارزان، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: کشتی های حامل محوله های سوختی راهی ونزوئلا هستند و امیدواریم آمریکایی اقدام احمقانه نکنند.

توضیحات سخنگوی وزارت خارجه درباره کشتی های ایرانی راهی ونزوئلا ، توصیه لازم را به آمریکایی ها کردیم ، اقدام آنها با واکنش ما روبرو می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پی تحرکات آمریکا در ایجاد مزاحمت برای تانکرهای حامل سوخت ایران به ونزوئلا تاکید نمود: تجارت آزاد بین کشورهای مستقل امری مشروع است و آنچه نامشروع است راهزنی و دزدی دریایی است که آمریکا سردمدار آن است. آمریکای ترامپ در حال بر هم زدن نظم جهانی است و نرم ها را نادیده می گیرد و به دنبال آنارشیسم جهانی است. آنچه آمریکایی ها در مورد کشتی ها ما اعلام نموده اند قطعا اقدام آنها با واکنش ما روبرو خواهد شد. دنیای آزاد و مستقل قطعا چنین کاری را نمی پذیرد. ما توصیه های لازم را به وسیله سفارت سوئیس و نمایندگی مان در نیویورک به آمریکایی ها منتقل کردیم و هشدار محکم ایران در نامه وزیر خارجه به دبیرکل سازمان ملل آمده است. امیدواریم که آمریکایی ها دست به چنین کار غیرقانونی نزنند.

موسوی درباره ارسال سوخت به ونزوئلا همچنین گفت: کشتی های حامل محموله سوختی به سمت ونزوئلا هستند. این کشتی ها رسما و قانونا تجارت قانونی انجام می دهند و هیچ مانع قانونی در مقابل این تجارت مشروع وجود ندارد. اگر آمریکایی از این تجارت خوششان نمی آید دلیلی نمی گردد که اقدامی کند. امیدواریم که آمریکایی ها اقدامی احمقانه نکنند.

موسوی درباره تغییر رویکرد بعضی از کشورهای منطقه از جمله عربستان گفت: هنوز زود است. اما امیدوار هستیم که تغییر رویکرد انجام گردد و اتفاق بیفتد و کشورهای منطقه دوستی بهتر از ایران در منطقه نخواهند داشت و بارها اعلام نموده ایم که این منطقه مشترک ما و آماده گفتگوها برای برطرف سوءتفاهمات هستیم. قطعا هیچ خیری برای کشورها در رابطه با آمریکا نیست، جز دوشیدن آن کشورها و فروختن اجناس بنجل و سلاح.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1046

به "توضیحات سخنگوی وزارت خارجه درباره کشتی های ایرانی راهی ونزوئلا ، توصیه لازم را به آمریکایی ها کردیم ، اقدام آنها با واکنش ما روبرو می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات سخنگوی وزارت خارجه درباره کشتی های ایرانی راهی ونزوئلا ، توصیه لازم را به آمریکایی ها کردیم ، اقدام آنها با واکنش ما روبرو می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید