خبرنگاران حفاظت از باغستان سنتی قزوین از دغدغه های جدی مدیریت استان است

به گزارش کتاب ارزان، قزوین - خبرنگاران - استاندار قزوین گفت: حفاظت از باغستان سنتی قزوین به عنوان یک میراث ارزشمند طبیعی ثبت شده در فهرست آثار ملی از دغدغه ها و اولویت های جدی مدیریت استان است.

خبرنگاران حفاظت از باغستان سنتی قزوین از دغدغه های جدی مدیریت استان است

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی ویلای مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران، راهنمایی الله جمالی پور دوشنبه شب در نشست فعالان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور وزیر میراث فرهنگی که در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردید،اضافه کرد: دستگاه های مرتبط از جمله میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی مکلف به صیانت از این مجموعه شده اند و با هرگونه تخریب و آسیب به باغستان برخورد جدی خواهد شد.

وی در مورد تعطیلی بعضی مشاغل گردشگری به دلیل مصوبه ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا نیز گفت: ما نیز با تعطیلی مشاغل مخالف هستیم و همه کوشش خود را انجام داده ایم تا کسب و کارها با رعایت پروتکل های بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند.

استاندار قزوین با بیان اینکه اجرای مصوبات ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا لازم الاجرا و در حکم قانون است،اضافه کرد: در مواردی که استان اختیار داشت نهایت همکاری با اصناف برای فعالیت اجرا شده که شرط آن نیز رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است.

وی گفت: حفظ سلامت و جان مردم راس همه اولویت هاست بنابراین هر واحد و صنفی که با عدم رعایت پروتکل ها این مساله را تهدید کند با برخورد قانونی روبرو خواهد شد.

جمالی پور در مورد طرح های سرمایه گذاری گردشگری نیز گفت: قزوین از ظرفیت های بالایی برخوردار است و بدون شک سرمایه گذاران این بخش مورد حمایت ما قرار دارند البته باید توجه داشت که سرمایه گذاران باید اهلیت و توانایی لازم را برای پیشبرد طرح ها داشته باشند.

وی ادامه داد: نمی توان صرف یک درخواست کتبی چندین هکتار را به یک فرد که خواستار سرمایه گذاری است واگذار کرد و باید این درخواست به وسیله دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری مورد آنالیز و تایید قرار بگیرد.

استاندار قزوین گفت: مجوزهای لازم به سرمایه گذاران در استان باید زیر 20 روز صادر گردد در غیر این صورت با دستگاه های متخلف برخورد می گردد .

به گفته وی این تصمیم در راستای حمایت از سرمایه گذاران بخش های مختلف از جمله گردشگری اتخاذ شده است.

جمالی پور اعلام نمود: گردشگری می تواند به عنوان محور اصلی توسعه استان قرار بگیرد و این مهم با مشارکت های مردمی و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و معرفی جاذبه های این استان قابل تحقق است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1385

به "خبرنگاران حفاظت از باغستان سنتی قزوین از دغدغه های جدی مدیریت استان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حفاظت از باغستان سنتی قزوین از دغدغه های جدی مدیریت استان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید