خبرنگاران دولت بخشی از روغن مورد احتیاج صنایع شکلات کشور را تامین کرد

به گزارش کتاب ارزان، تهران- خبرنگاران- دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران با اشاره به کمبود مواد اولیه نظیر روغن، آرد و کلوکز برای صنعتگران این حوزه، گفت: به تازگی دولت بخشی از روغن مورد احتیاج این صنایع را تامین نموده است و اکنون در حال توزیع آن در بین کارخانه ها و واحدهای تولیدی هستیم.

خبرنگاران دولت بخشی از روغن مورد احتیاج صنایع شکلات کشور را تامین کرد

جمشید مغازه ای روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: فروش شیرینی و شکلات صنعتی نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد در کشور کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا بر این صنعت تاثیری نداشته و تمامی کارخانه ها فعال است، گفت: اما به دلیل تورم و افزایش قیمت مواد اولیه قیمت تمام شده محصولات افزایش داشته است.

مغازه ای ادامه داد: فراوری کنندگان با توجه به قیمت تمام شده می توانند 16 درصد برای خود سود در نظر بگیرند اما با توجه به قدرت خرید مردم بیشتر فراوری کنندگان کمترین حاشیه سود یعنی پنج درصد را بر روی کالاهای خود در نظر گرفته اند.

وی ادامه داد: قیمت بعضی از شکلات ها 10 تا 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است اما بعضی کالاها نظیر بیسکویت که بیشتر مورد اقبال مردم است تا پنج درصد افزایش داشته است.

به گفته وی کمبودی در زمینه بیسکویت، شیرینی و شکلات صنعتی در بازار شب یلدا وجود ندارد و ممکن است بعضی از فراوریکننندگان با توجه به سیاست های خود تخفیف هایی را برای این ایام بر روی محصول های خود در نظر بگیرند.

به گفته دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران، سال گذشته 240 هزار تن انواع شیرینی و شکلات به ارزش 700 میلیون دلار به 66 کشور جهان از جمله آمریکا صادر شد.

مغازه ای تهیه مواد اولیه فراوری و شیوه برگشت ارز و بلاتکلیفی در بخشنامه های روزمره را از دیگر مسائل این صنعت برشمرد و اضافه نمود: فراوریات این صنعت جزو کالاهای لوکس به شمار می رود بنابراین ارز مورد احتیاج تامین مواد اولیه از بازار آزاد یا سامانه نیما تامین می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1425

به "خبرنگاران دولت بخشی از روغن مورد احتیاج صنایع شکلات کشور را تامین کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دولت بخشی از روغن مورد احتیاج صنایع شکلات کشور را تامین کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید