خبرنگاران کرونا ادای احترام به اموات را در چین اینترنتی کرد

به گزارش کتاب ارزان، پکن- خبرنگاران- مردم چین در عید چینگ مینگ (روز ادای احترام به درگذشتگان) با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش تجمع، از مراجعه حضوری در قبرستان ها خودداری و به وسیله اینترنت به درگذشتگان ادای احترام کردند.

خبرنگاران کرونا ادای احترام به اموات را در چین اینترنتی کرد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، عید چینگ مینگ که از روز گذشته در چین شروع شده و تا فردا دوشنبه ادامه دارد یک عید سنتی برای ادای احترام به نیاکان و اموات و غبارروبی مزار درگذشتگان است.

مناطق مختلف چین از ماه مارس سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا محدودیت هایی برای برگزاری مراسم نذر و قربانی و عرضه خدمات غبارروبی در قبرستان ها اعلام نموده است به همین دلیل مردم ضمن حمایت از این محدودیت ها به روش های اینترنتی برای ادای احترام به درگذشتگان روی آورده اند.

شهرداری پکن نیز یک سکوی اینترنتی برای غبارروبی نیابتی و ادای احترام به وسیله اینترنت راه اندازی کرد که مورد استقبال مردم نهاده شد بعضی قبرستان ها و آرامگاه ها هم با استفاده از فناوری مدرن خدمات غبارروبی اینترنتی مزار عرضه می نمایند.

مردم چین روز گذشته همزمان با شروع عید اموات برای سه هزار و 331 نفری که بر اثر شیوع ویروس کرونا در این کشور جان باخته اند، عزاداری کردند در این روز، پرچم های چین در سراسر کشور و سفارتخانه ها و سرکنسولگری های خارج از کشور به حالت نیمه افراشته در آمد و تمام فعالیت تفریحی هم متوقف شد.

مردم سراسر چین روز گذشته 3 دقیقه سکوت کردند و خودروها، قطارها و کشتی ها در حین حرکت سوت کشیدند و زنگ هشدار ضد هوایی نیز در داخل شهرها به صدا در آمد در پکن پایتخت چین نیز پرچم میدان تیان انمن به صورت نیمه افراشته در امد و مراسم نظامی به یاد جان باختگان در این مکان برگزار گردید.

در ووهان، مرکز استان هوبی کانون شیوع کرونا، همه چراغ های هدایت در مناطق شهری از ساعت 10 صبح به رنگ قرمز در آمد و تمام ترافیک جاده ای به مدت سه دقیقه نیز متوقف شد حدود 2567 نفر برابر با حدود 75 درصد کل تلفات کشور، در شهر 11 میلیون نفری ووهان ثبت شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 943

به "خبرنگاران کرونا ادای احترام به اموات را در چین اینترنتی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا ادای احترام به اموات را در چین اینترنتی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید