خبرنگاران 156 طرح در مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی آذربایجان غربی در حال اجراست

به گزارش کتاب ارزان، مهاباد- خبرنگاران- رییس مرکز تحقیقات و آموزش جهادکشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: 156 طرح تحقیقاتی و پژوهشی در سال زراعی جاری توسط محققان این حوزه در این مرکز در حال اجراست.

خبرنگاران 156 طرح در مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی آذربایجان غربی در حال اجراست

عباسعلی روانلو روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی میاندوآب و در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی فعالیت های پژوهشی خود را در 11 بخش تحقیقاتی انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه 10 بخش تحقیقاتی با 68 نفر محقق و 46 نفر هیأت علمی در این مرکز فعال است، بیان نمود: ارائه اطلاعات و طرح های نوین برای ارتقای کشاورزی استان و کشور از اهداف فعالیت این مرکز است.

روانلو اضافه نمود: تحقیقات این مرکز کاملاً کاربردی است و نتایج حاصل از این تحقیق ها به صورت مستقیم به دست کشاورزان می رسد تا در راستای ارتقای کمی و کیفی فراوری در بخش کشاورزی به کار گرفته گردد.

وی یادآور شد: فعالیت های مرکز تحقیقات در سال 98 در قالب هفت محور اساسی و راهبرد اجرایی تدوین شده که فراوری محصولات فن آورانه، ثبت، گواهی و نظارت بر نهاده ها، مدیریت ذخایر ژنتیکی و تنوع زیستی، آموزش و ترویج کشاورزی از جمله محورهای این فعالیت هاست .

روانلو ادامه داد: در راستای ترغیب و ایجاد انگیزه برای ایده پروری و خلاقیت باید اقداماتی از قبیل شناسایی محصولات فن آورانه و وضعیت فراوری آنها، پایش تحقق برنامه های فراوری و پهنه بندی منطقه ای فراوری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه تحقیقات کشاورزی میاندوآب یکی از ایستگاه های فعال کشور در این زمینه است، گفت: در این ایستگاه ارقام مختلف گندم، جو، ذرت و چغندر قند مورد مطالعه قرار می گیرد.

روانلو با بیان اینکه 17 طرح تحقیقاتی در میاندوآب مورد ارزیابی قرار می گیرد، گفت: این مرکز تحقیقاتی توانایی فراوری بذر در استان را دارد به شرطی که اعتبار مورد احتیاج آن به موقع تأمین گردد زیرا در زمینه محقق، زمین و سایر امکانات مسئله ای وجود ندارد.

به گزارش خبرنگاران آذربایجان غربی دارای 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی است و بهره برداران استان سالانه 6 میلیون تن محصول فراوری و روانه بازار مصرف می نمایند.

9871/6185/ 3072

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 229

به "خبرنگاران 156 طرح در مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی آذربایجان غربی در حال اجراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 156 طرح در مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی آذربایجان غربی در حال اجراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید