خدمات اضافه هوش مصنوعی در دوران کرونا

به گزارش کتاب ارزان، بیشتر شرکت های هوش مصنوعی چین در طول شیوع ویروس کرونا یاری اضافی ارائه نموده اند و در زمینه های مختلف حضور داشته اند.

خدمات اضافه هوش مصنوعی در دوران کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، بیشتر شرکت های هوش مصنوعی چین در طول شیوع ویروس کرونا یاری اضافی ارائه می دهند.

هوش مصنوعی (AI) نقش مهمی در یاری به مبارزه با همه گیری COVID-19 دارد؛ دستگاه های CT مجهز به هوش مصنوعی می توانند به پزشکان در تجزیه و تحلیل بهتر نتایج اسکن یاری نمایند.

ربات ها نیز می توانند به ضد عفونی کردن اتاق ها و تهیه وعده های غذایی یاری نمایند.

پزشکان می گویند بیشتر بیماران کروناویروس در اسکن سینه خود یافته های غیر طبیعی داشته اند؛ یکی از نکات مهم در دوره کرونا ارزیابی روزانه عفونت های ریه از هزاران اسکن است؛ دکتر ژانگ از چین معتقد است ماشین های CT با قدرت هوش مصنوعی قادر به یاری بیشتری هستند.

ژانگ، مدیر گروه رادیولوژی بیمارستان وابسته به دانشکده پزشکی دانشگاه ژجیانگ به CGTN گفت: هوش مصنوعی می تواند به پزشکان یاری کند تا با چشم غیر مسلح چیزی را که نمی توانند ببینند و تشخیص دهند. به عنوان مثال پزشک با یاری هوش مصنوعی می تواند آسیب های ریز را تشخیص دهد و همچنین حجم انباشتگی و شدت عفونت را با جزئیات ارزیابی کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1081

به "خدمات اضافه هوش مصنوعی در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمات اضافه هوش مصنوعی در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید