درخواست باج 70 میلیون دلاری از قربانیان جدیدترین حمله سایبری

به گزارش کتاب ارزان، هکرهای عامل حمله باج افزاری گسترده اخیر که صدها شرکت در دنیا هدف آن قرار گرفتند، 70 میلیون دلار باج برای بازگرداندن اطلاعاتی که گروگان گرفته اند، درخواست نموده اند.

درخواست باج 70 میلیون دلاری از قربانیان جدیدترین حمله سایبری

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ راوه بلاگ بیشتر بدانید.

این درخواست در وبلاگی ارسال شده که معمولا به وسیله گروه هکرهای روسی REvil استفاده می گردد که در زمره یکی از باج گیرترین گروههای خلافکار سایبری دنیا به تعداد می فرایند.

این گروه ساختار هرمی دارد که باعث شده شناسایی این که چه کسی از جانب هکرها صحبت می نماید را سخت کند اما آلن لیسکا از شرکت امنیت سایبری رکوردِد فیوچر خاطرنشان کرد این پیغام قطعا از سوی لیدر اصلی گروه REvil است.

حمله باج افزاری گروه REvil که روز آدینه انجام شد، یکی از گسترده ترین حملاتی در سلسله حملات اخیر بوده است. این گروه به شرکت فناوری اطلاعات کاسیا (Kaseya) رخنه نموده و از دسترسی این شرکت برای رخنه به برخی از مشتریان مشتریانش استفاده نموده است و در نتیجه رایانه های صدها شرکت در سراسر دنیا فلج شدند.

یک مدیر در شرکت کاسیا اظهار کرد: این شرکت از درخواست باج آگاه است اما به درخواستهای اظهارنظر بیشتر پاسخ نداد.

شرکت امنیت سایبری ESET در تحقیقاتی خاطرنشان کرد حدود دهها کشور گرفتار این حمله باج افزاری شده اند.

در جدیدترین مورد این اختلالات باعث شد فروشگاه زنجیره ای مواد غذایی سوئدی کوپ صدها شعبه خود را روز یکشنبه تعطیل کند زیرا صندوقهای پول در نتیجه این حمله از کار افتادند.

کاخ سفید روز یکشنبه خاطرنشان کرد با قربانیان این حمله باج افزاری تماس گرفته تا بر مبنای ارزیابی ریسک ملی به مساعدت آنها برود.

تاثیر حمله باج افزاری اخیر هنوز معلوم نیست. راس مک کرچار، مدیر فناوری اطلاعات در شرکت سوفوس گفت: مدارس، نهادهای بخش عمومی، سازمانهای سفر و تفریح، نهادهای اعتباری و حسابداری در میان قربانیان این حمله باج افزاری هستند.

این شرکت یکی از چندین شرکتی بود که اعلام نموده بودند گروه REvil عامل این حمله بوده است اما بیانیه روز یکشنبه این گروه نخستین تایید عمومی دست داشتن در این حمله بود.

بر اساس گزارش رویترز، این گروه پیش از این به غول صنایع گوشتی برزیلی جی بی اس حمله نموده بود که باعث اختلال فراوری این شرکت در ماه گذشته شد و نهایتا جی بی اس 11 میلیون دلار باج به هکرها پرداخت کرد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1751

به "درخواست باج 70 میلیون دلاری از قربانیان جدیدترین حمله سایبری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست باج 70 میلیون دلاری از قربانیان جدیدترین حمله سایبری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید