رئیس جمهور فیلیپین: آمریکا باید برای حفظ نظامیانش هزینه بپردازد

به گزارش کتاب ارزان، رئیس جمهور فیلیپین بر این باور است که اگر ایالات متحده قصد حفظ نظامیان خود را در این کشور دارد، باید هزینه آن را بپردازد.

رئیس جمهور فیلیپین: آمریکا باید برای حفظ نظامیانش هزینه بپردازد

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین ارزان همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، رودریگو دوترته رئیس جمهور فیلیپین روز آدینه در اظهاراتی گفت: اگر آمریکا می خواهد توافقنامه دو دهه اخیر برای استقرار نظامیانش در این کشور را همچنان حفظ کند، باید هزینه آن را پرداخت کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

استقرار نظامیان آمریکایی در خاک فیلیپین یک اصل مهم برای استراتژی واشنگتن در آسیا به شمار می رود.

رئیس جمهور فیلیپین سال گذشته در اعتراض به مخالفت آمریکا برای صدور ویزا ، یک توافقنامه مهم نظامی با ایالات متحده که مربوط به استقرار نظامیان آمریکایی در خاک فیلیپین است، را لغو کرد.

تا به امروز مهلت خروج نظامیان آمریکایی از فیلیپین 2 بار تمدید شده تا مقام های دو کشور بتوانند به یک توافقنامه جدید دست یابند.

دوترته در اظهاراتی تاکید نمود: می خواهم این نکته را اعلام کنم که اگر یک مامور آمریکایی از این به بعد بخواهد در این کشور بماند، شما باید هزینه آن را پرداخت کنید. این یک مسئولیت مشترک است ولی سهم مسئولیت شما، رایگان نیست، زمانی که جنگی رخ دهد، همه ما هزینه آن را خواهیم داد.

سفارت آمریکا در مانیل حاضر به اظهارنظر درباره اظهارات رئیس جمهور فیلیپین نشده است.

مقام های آمریکایی و فیلیپینی روز پنجشنبه با یکدیگر ملاقات کردند تا اختلافات درباره این موضوع را حل و فصل نمایند، این نخستین ملاقات مقام های دو کشور در دولت بایدن به شمار می رود.

رئیس جمهور فیلیپین ضمن اشاره تلویحی به تشدید تنش های آمریکا و چین در منطقه، تاکید نمود: ایالات متحده می خواهد تعداد نظامیانش در خاک ما را گسترش دهد، ولی ما نمی خواهیم زیرا قصد داریم همچنان بی طرف باشیم. ولی با توجه به حساسیت اوضاع فعلی، حضور آنها در اینجا لازم است و من مسئله ای با آن ندارم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1530

به "رئیس جمهور فیلیپین: آمریکا باید برای حفظ نظامیانش هزینه بپردازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور فیلیپین: آمریکا باید برای حفظ نظامیانش هزینه بپردازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید