رئیس دولت وفاق ملی لیبی در استانبول با اردوغان دیدار کرد

به گزارش کتاب ارزان، همزمان با بالا دریافت تنش میان حامیان خارجی طرف های درگیر در لیبی، فایز السراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی که مورد حمایت آنکارا واقع شده است به ترکیه رفته و با رئیس جمهور این کشور دیدار نموده است.

رئیس دولت وفاق ملی لیبی در استانبول با اردوغان دیدار کرد

از سفر با تور استانبول لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دفتر ریاست جمهوری ترکیه امروز (یکشنبه) از سفر فایز السراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی به استانبول و دیدار وی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اطلاع داد.

در خصوص محتوای این نشست که در کاخ دولماباغچه استانبول برگزار شده، هنوز جزئیاتی منتشر نشده است.

سفر سراج به ترکیه در شرایطی انجام می گردد که توافق اخیر ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی برای معین مرزهای دریایی و استخراج نفت و گاز به بروز تنش شدید میان لیبی و ترکیه از یک سو و دیگر کشورهای مدعی در آب های مورد مناقشه مدیترانه از سوی دیگر منجر شده است.

در حال حاضر دو دولت در لیبی مستقر است، یکی به ریاست سراج که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده و مرکز آن در طرابلس است و دیگری به ریاست ژنرال خلیفه حتفر که مورد حمایت عربستان سعودی، امارات و چند کشور دیگر است و در طبرق در شرق لیبی مستقر است.

حفتر از چند هفته پیش عملیاتی نظامی را برای تصرف طرابلس شروع نموده، اما این عملیات تاکنون نتیجه بخش نبوده است. اردوغان چند روز پیش گفت در صورتی که سراج درخواست کند، ترکیه آماده است تا به لیبی نیروی نظامی اعزام کند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 522

به "رئیس دولت وفاق ملی لیبی در استانبول با اردوغان دیدار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس دولت وفاق ملی لیبی در استانبول با اردوغان دیدار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید