رنگبندی کرونایی 8 آبان 1400؛ افزایش شهر های قرمز

به گزارش کتاب ارزان، آخرین رنگ بندی کرونایی کشور حاکی از افزایش مجدد شهر های قرمز کرونایی است و در طول یک هفته 6 شهر به شهر های قرمز افزوده شده است.

رنگبندی کرونایی 8 آبان 1400؛ افزایش شهر های قرمز

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه هشتم آبان اظهار داشت: اکنون 22 شهرستان قرمز، 114 شهرستان نارنجی، 201 شهرستان زرد و 111 شهرستان آبی است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، اکنون شهرستان های جلفا، مرند در استان آذربایجان شرقی، اشنویه، چایپاره، پیرانشهر در استان آذربایجان غربی، استهبان، سرچهاندر استان فارس، بانه، دیواندره در استان کردستان، پاوه، جوانرود، روانسر، سرپل ذهاب در استان کرمانشاه، چرداول، دره شهر در استان ایلام، سبزوار در استان خراسان رضوی، دامغان، شاهرود در استان سمنان، آبیک در استان قزوین، شهربابک در استان کرمان، پلدختر در استان لرستان و مهریز در استان یزد در شرایط قرمز قرار دارند.

هفته گذشته اول آبان ماه نیز شهرستان های جلفا، مرند در استان آذربایجان شرقی، اشنویه، بوکان، پیرانشهر در استان آذربایجان غربی، استهبان در استان فارس، بانه، سقز در استان کردستان، پاوه، جوانرود، روانسر، سرپل ذهاب در استان کرمانشاه، چرام، کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویر احمد، زرندیه در استان مرکزی و مهریز در استان یزد در شرایط قرمز قرار داشت و 16 شهرستان قرمز، 119 شهرستان نارنجی، 227 شهرستان زرد و 86 شهرستان آبی اعلام شد.

با این وصف در طول یک هفته، 6 شهر به شهر های قرمز کرونایی افزوده شده و این در حالیست که هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن هفت شهر به شهر های قرمز کرونایی افزوده شده بود.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه 25 مهر ماه گفت: هنوز بابت کرونا و پیک ششم آسوده خاطر نیستیم و باید درحالت آماده باش بمانیم و امیدوارم با انجام واکسیناسیون سراسری در ماه های آینده، در شرایط بهتری قرار بگیریم.

با این وجود، افزایش واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون به عنوان اولویت دولت سیزدهم برای مهار کرونا، طی هفته های اخیر بر کاهش تلفات روزانه کرونایی تاثیر گذاشته است.

وزارت بهداشت روز گذشته (آدینه) شمار تلفات روزانه کرونا را 123 نفر اظهار داشت که این رقم پایین ترین تعداد پس از عبور خبز پنجم کرونا از کشور است.

خیز پنجم و مرگبار کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور شروع شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور اطلاع داد.

در این خیز در 28 مرداد و و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار تلفات از یکصد و 120 هزار نفر عبور کرد.

بعلاوه رکورد تلفات روزانه کرونا در این مدت چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با 709 مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار تلفات از ابتدای شیوع کرونا (اسفند 98) در کشور رسید.

منبع: فرارو
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1898

به "رنگبندی کرونایی 8 آبان 1400؛ افزایش شهر های قرمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگبندی کرونایی 8 آبان 1400؛ افزایش شهر های قرمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید