روزنامه چاپ کابل: انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تهدیدهای تازه ای ایجاد نموده است

به گزارش کتاب ارزان، روزنامه سرخط چاپ کابل با انتشار مقاله ای ضمن آنالیز شرایط نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نوشت که این موضوع تهدیدهای جدید ایجاد نموده است.

روزنامه چاپ کابل: انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تهدیدهای تازه ای ایجاد نموده است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، روزنامه سرخط چاپ کابل نوشت: انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به جای اینکه سرنوشت مردم را روشن کند، تهدیدهای تازه ای را ایجاد نموده است.

به نوشته این روزنامه اگر کمیسیون انتخابات افغانستان بر اساس قوانین و مقررات انتخاباتی این کشور عمل می کرد، احتمالاً جلوی بحران احتمالی گرفته می شد.

در ادامه سرخط با تأکید بر اینکه کسی نباید از مردم افغانستان سوءاستفاده کند از نیروهای امنیتی افغان خواست تا در خصوص مسائل انتخاباتی این کشور بی طرف باشند.

اسدالله خالد وزیر دفاع افغانستان نیز در گفت وگو با خبرنگاران تأکید کرد که نیروهای امنیتی این کشور در فرایند انتخابات بی طرف هستند.

وزیر دفاع افغانستان در حالی این اظهارات را بیان نمود که کمیسیون انتخابات افغانستان اذعان داشت: در صورت ادامه ممانعت بعضی تیم های انتخاباتی از فرایند بازشماری آرا، این کمیسیون خواهان مداخله دولت خواهد شد.

از سوی دیگر شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با بیان عدم اعتماد به کمیسیون انتخابات این کشور گفت که نتیجه انتخابات اخیر ریاست جمهوری را نیز به دلیل تقلب نخواهد پذیرفت.

اعضای شورای نامزدان می افزایند که این شورا روی ایجاد دولتی برای جایگزینی حکومت وحدت ملی و برگزاری مجدد انتخابات ریاست جمهوری کوشش می نماید.

همچنین حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان در این باره می گوید: عدم اعلام نتایج به موقع انتخابات و بحران پیش روی افغانستان به دلیل نبود استقلال و آزادی در این کشور است.

وی در گفت وگو با خبرنگاران گفته بود: زمانی که نتیجه انتخابات، روز بعد از رأی گیری اعلام گردد در آن روز باید افغانستان را کشوری آزاد نامید.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 576

به "روزنامه چاپ کابل: انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تهدیدهای تازه ای ایجاد نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه چاپ کابل: انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تهدیدهای تازه ای ایجاد نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید