روسیه: اقدام آمریکا برای بازگردانی تحریم ها علیه ایران آینده ای ندارد

به گزارش کتاب ارزان، وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به مخالفت حداکثری در شورای امنیت با درخواست آمریکا برای بازگردانی تحریم های سازمان ملل علیه ایران، بیان کرد که آمریکا در صندلی قانونی لازم برای استفاده از مکانیسم بازگردانی تحریم ها علیه ایران قرار ندارد.

روسیه: اقدام آمریکا برای بازگردانی تحریم ها علیه ایران آینده ای ندارد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، این وزارتخانه در بیانیه ای درباره تصمیم آمریکا برای به کارگیری مکانیسم بازگردانی تحریم ها علیه ایران در پی عدم تصویب پیش نویس قطعنامه پیشنهادی اش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نوشت: در 25 اوت، شورای امنیت سازمان ملل مذاکراتی مفصل درباره درخواست اخیر آمریکا برای بازگردانی قطعنامه های اخیر سازمان ملل درباره تحریم های ایران داشته است. این قطعنامه ها پس از انجام شدن توافق برنامه جامع اقدام عمل مشترک(برجام) لغو شدند. نتیجه که بسیار روشن است این است که شورای امنیت نمی تواند اقدامی بر اساس این درخواست آمریکا انجام دهد.

وزارت امور خارجه روسیه در ادامه بیان کرد: همکاران آمریکایی ما این فرصت را داشتند که ببینند جامعه بین المللی درخواستشان برای بازگردانی تحریم ها به وسیله مکانیسم بازگردانی تحریم ها(اسنپ بک) را که در برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت ذکر شده است، سرسختانه رد می نماید. این بخش از مقررات برجام تنها می تواند توسط یک کشور مشارکت نماینده در توافق فعال گردد. آمریکا چنین کشوری نیست، همان طور که بیش از یک بار اعلام نموده است، اظهاراتش را با تصمیمات و اقدامات اجرایی مستحکم می نماید. این اقدامات واشنگتن که تخطی آشکاری از برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت است با نارضایتی و محکومیت همگانی روبرو شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: قصد واشنگتن برای تحمیل تعبیر اشتباهش از قطعنامه 2231 به جامعه بین المللی و شانه خالی کردن از عدم عمل به تعهداتش با تفاهم و حمایت در شورای امنیت سازمان ملل روبرو نشده است. چند روز بعد، رئیس شورای امنیت سیگنال های رسمی واضحی از بسیاری از کشورهای عضو شورای امنیت دریافت کرد. آن ها می گفتند حق آمریکا برای بازگردانی تحریم ها علیه ایران را به رسمیت نمی شناسند. به آمریکا به وضوح نشان داده شده است که در این موضوع از هیچ صندلی قانونی برخوردار نیست و اقدامات آن هیچ ارتباطی به صلح و امنیت بین المللی ندارند و بنابراین نمی توانند به بازگردای تحریم هایی منتهی شوند که مدت ها پیش لغو شدند. به بیان دیگر، اقدام آمریکا هیچ آینده ای ندارد و هیچ پیامد قانونی نخواهد داشت.

بیانیه وزارت خارجه روسیه می افزاید: اگرچه این قابل توجه است که نمایندگان آمریکا به جای نتیجه گیری از این، اتهاماتی به شورای امنیت و اعضای آن وارد می نمایند و این کارشان خارج از چارچوب های پذیرفته شده دیپلماتیک است. آمریکا که تنها مانده است، به دم زدن از رهبریاش ادامه می دهد، در حالی که سیاست نادیده دریافت واقعیت که انتخاب آن است، تنها منجر به پیچیده تر شدن شرایط می گردد. از واشنگتن می خواهیم این ها را در نظر گرفته و به جهت درست بازگردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1220

به "روسیه: اقدام آمریکا برای بازگردانی تحریم ها علیه ایران آینده ای ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: اقدام آمریکا برای بازگردانی تحریم ها علیه ایران آینده ای ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید