رکورد سرقت اطلاعات کارت های اعتباری ترکیه شکسته شد ، اطلاعات 460 هزار نفر برای فروش گذاشته شد

به گزارش کتاب ارزان، بزرگترین تخلیه اطلاعات کارت های اعتباری در ترکیه شکسته شد و اطلاعات بیش از 460 هزار نفر به سرقت رفته است و اکنون در یک وب سایت مشکوک برای فروش گذاشته شده است.

رکورد سرقت اطلاعات کارت های اعتباری ترکیه شکسته شد ، اطلاعات 460 هزار نفر برای فروش گذاشته شد

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، محققان امنیتی Group-IB می گویند که اطلاعات این کارت ها در یک فروشگاه اینترنتی بزرگ برای فروش گذاشته شده است.

این داده ها ، که تاریخشان بین 28 اکتبر و 27 نوامبر در چهار دسته منتشر شده است، شامل بزرگترین فروش اطلاعات کارت ترکیه طی سالهای اخیر است.Group-IB که بازار زیرزمینی کارتهای اعتباری مسروقه را ردیابی می نماید ، می گوید که چهار دسته (30K کارت برای فروش گذاشته می گردد که ارزش فروش این کارت ها گاهی به بیش از 500 هزار دلار می رسد.

براساس گزارش Group-IB ، کارتها از طیف گسترده ای از بانکهای ترکیه سرچشمه گرفته اند. درواقع طیف گسترده ای از انواع کارت و بانکهای صادرنماینده نشان می دهد که داده ها از مبدأ که پرداخت ها را کنترل می نماید و توسط سیستم بانکی هک شده است. داده ها می توانند از منابعی مانند: (1) کاربرانی که در وارد کردن اطلاعات کارت به صفحات فیشینگ فریب خورده اند ، (2) بدافزارهایی که این داده ها را از مرورگرها برداشت می نمایند ، یا (3) اسکیمر مبتنی بر JavaScript که اطلاعات را به سرقت برده اند، هک شده باشند.

گزینه سوم به احتمال زیاد جواب درست است اما به هر حال هنوز نمی توان با اطمینان در این زمینه اظهار نظر کرد. البته پیش از این نیز بسیاری از کشورها با مشکلاتی مشابه روبرو شده اند. برای مثال در ماه اکتبر ، این شرکت کلاهبردارهایی را کشف کرد که بیش از 1.3 میلیون کارت هندی را برای فروش گذاشته بودند.

منبع: انتخاب
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 601

به "رکورد سرقت اطلاعات کارت های اعتباری ترکیه شکسته شد ، اطلاعات 460 هزار نفر برای فروش گذاشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد سرقت اطلاعات کارت های اعتباری ترکیه شکسته شد ، اطلاعات 460 هزار نفر برای فروش گذاشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید