زالی: واکسیناسیون گروه های سنی بالای 80 سال از فردا شروع می گردد

به گزارش کتاب ارزان، تهران (پانا) - فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونای استان تهران از شروع واکسیناسیون گروه های سنی بالای 80 سال از فردا و در قالب فاز دوم واکسیناسیون اطلاع داد.

زالی: واکسیناسیون گروه های سنی بالای 80 سال از فردا شروع می گردد

به گزارش ایسنا، علیرضا زالی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: از نظر آماری هنوز در سیر فزاینده پیک چهارم قرار داریم و پیش بینی ما این است که در 10 روز آینده تغییر چشمگیری در شاخص ها نداشته باشیم. بررسی و بررسی آماری نیز حاکی از آن است که متوسط مرگ و میر ما نسبت به بستری بیمارستانی و مبتلایان علی رغم افزایش مبتلایان و بستری ها نسبت به معدل سال 99 کمتر شده که برای تحقق این مهم باید به پرسنل بیمارستانی خسته نباشید بگوییم. بی تردید ارتقای کیفیت مراقبت و موارد دیگری موجب تحقق این مهم شده است.

وی اضافه نمود: از 6 فروردین تا 6 اردیبهشت ماه 3107 بیمار ما به شکل سرپایی درمان شده اند، همچنین در زمینه ترخیص بیمارستانی در 24 ساعت گذشته در تهران رکوردی با ترخیص 1430 بیمار رقم خورده است و بیماران از 105 بیمارستان تهران ترخیص شده اند و این جای قدردانی از همکاران ما در بیمارستان ها دارد.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا استان تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به راه اندازی خط تلفنی 6070 اشاره نمود و گفت: کار عملیاتی و نیروی انسانی این موضوع در حال اجرا است و ظرف روزهای آینده می توانیم شاهد افتتاح این خط تلفنی باشیم.

وی ادامه داد: بحث تامین برق برای بیمارستان ها مطرح است و با توجه به کاهش نزولات آسمانی و تغییر الگوی مصرف در روزهای آینده با مشکل تامین برق روبرو خواهیم بود. لذا احتیاج است در این جلسه مصوب گردد اولا در مناطقی که بیشترین تراکم بیمارستان های پذیرنده بیماران کرونایی وجود دارد لیستی تهیه گردد تا برق این محلات قطع نگردد و یا اگر به اجبار چنین اتفاقی افتاد به گونه ای باشد که این بیمارستان ها از مدار خارج نشوند. بی تردید سوئیچ برق معمولی به ژنراتور زمان بر خواهد بود.

زالی اضافه نمود: امیدواریم در روزهای به جامانده تا خاتمهی هفته محدودیت ها با جدیت بیشتری اعمال گردد تا در جهت کنترل بیماری اقدام کنیم. در بار ترافیکی شهر نیز از روز گذشته با توجه به تغییرات اعمال شده افزایش را مشاهده می کنیم.

وی تاکید نمود: فاز اول واکسیناسیون تا خاتمه وقت اداری امروز به اتمام می رسد، به جز مواردی که احتیاج به لکه گیری دارند و توسط همکاران ما انجام می گردد. به این ترتیب از فردا فاز دوم واکسیناسیون از گروه سنی بالای 80 سال شروع و با واکسیناسیون سایر گروه های سنی ادامه پیدا می نماید. در این مرحله در مراکز جامع سلامت با افرادی که پرونده الکترونیک دارند تماس گرفته خواهد شد تا آنها با مراجعه به مراکز جامع سلامت واکسیناسیون شان انجام گردد.

زالی در خاتمه گفت: در حال حاضر 8459 بیمارکرونایی در تهران بستری هستند که از این میزان حدود 2000 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. فوتی های قطعی ناشی از کرونا ویروس ظرف 24 ساعت گذشته در استان تهران 111 نفر بوده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1674

به "زالی: واکسیناسیون گروه های سنی بالای 80 سال از فردا شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زالی: واکسیناسیون گروه های سنی بالای 80 سال از فردا شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید