سخنگوی وزارت خارجه چین: خواهان تعمیق مشارکت راهبردی جامع دوجانبه با ایران هستیم

به گزارش کتاب ارزان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز شنبه در ارتباط با سفر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به کشورش گفت که چین خواهان تعمیق مشارکت راهبردی جامع دوجانبه با ایران است.

سخنگوی وزارت خارجه چین: خواهان تعمیق مشارکت راهبردی جامع دوجانبه با ایران هستیم

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، خانم هوا، چون اینگ در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به برنامه ملاقات های وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر به چین گفت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در حالی به چین سفر نموده است که ما دوست داریم برای تعمیق مشارکت راهبردی جامع دوجانبه با ایران همکاری کنیم.

وی در پاسخ سوال خبرنگاری در مورد تحریم های اخیر آمریکا علیه ایران، گفت که واشنگتن با نادیده دریافت اهداف و اصول منشور سازمان ملل و اصول حقوق بین الملل، خودسرانه دست به اقدامات یک جانبه غیرقابل توجیهی مانند محاصره اقتصادی و تحریم های اقتصادی علیه سایر کشور ها زده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه گفت: این اقدامات به شدت باعث تضعیف نظم سیاسی و اقتصادی بین المللی و تضعیف حاکمیت دنیای شده و توانایی کشور های تحریم شده برای توسعه اقتصاد خود و بهبود زندگی مردم را نیز کاهش داده است.

هپا، چون اینگ همچنین گفت: این تحرکات و اقدامات آمریکا حقوق اساسی غیرنظامیان بی گناه از جمله زنان، بچه ها، کهنسالان و معلولان را تحت تاثیرات منفی قرار می دهد.

وی توضیح داد: از آنجا که همه گیری کووید 19 هنوز در سراسر دنیا در حال گسترش است، اقدامات یک جانبه بی دلیل ایالات متحده حمل و نقل و فرایند انتقال دارو و تجهیزات پزشکی را محدود می نماید و مانع کوشش کشور های تحریم شده برای مهار این ویروس مهلک و همچنین بازیابی اقتصاد کشور ها می گردد و به زندگی و سلامتی مردم در این کشور ها و همچنین حقوق این افراد به ویژه گروه های آسیب پذیر صدمه می زند.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: دبیرکل سازمان ملل و کمیساریای عالی حقوق بشر خواهان آرامش و برطرف اقدامات یک جانبه بی دلیل بوده اند. در طول نشست های مجمع عمومی، رهبران کشور ها بار ها خواهان حذف اقدامات یک جانبه گرایانه بی دلیل شدند.

وی اضافه کرد: چین نیز در جریان نشست عمومی کمیته سوم مجمع عمومی در تاریخ 5 اکتبر، از طرف 26 کشور دنیا خواهان حذف فوری و کامل اقدامات اجباری یک جانبه شد تا جامعه بین المللی بتواند ویروس کرونا را به طور جامع، موثر و کارآمد کنترل کند.

هوا، چون اینگ تاکید نمود: چین از ایالات متحده می خواهد که به صدای عدالت بین المللی پاسخ دهد، اقدامات یکجانبه را متوقف کند و در اسرع وقت به جهت همبستگی دنیای و همکاری بین المللی بازگردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1291

به "سخنگوی وزارت خارجه چین: خواهان تعمیق مشارکت راهبردی جامع دوجانبه با ایران هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی وزارت خارجه چین: خواهان تعمیق مشارکت راهبردی جامع دوجانبه با ایران هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید