سفر مقام ارشد روس به ونزوئلا جهت دیدار با نیکلاس مادورو

به گزارش کتاب ارزان، کرملین از سفر یک مقام بلند پایه روس به ونزوئلا جهت ملاقات و رایزنی با رئیس جمهور این کشور در مورد مسائل دوجانبه اطلاع داد.

سفر مقام ارشد روس به ونزوئلا جهت دیدار با نیکلاس مادورو

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، معاون نخست وزیر روسیه برای دیدار با رئیس جمهور ونزوئلا، شنبه وارد کاراکاس پایتخت این کشور شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز کرملین (کاخ ریاست جمهوری روسیه) با اشاره به انجام سفر یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه به ونزوئلا گفت که نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ماه گذشته میلادی درباره بدهی کاراکاس به روسیه رایزنی کردند.

رئیس جمهور ونزوئلا هفته گذشته برای دیدار با مقام های عالی رتبه روسیه وارد مسکو شد و در گفت وگو با یک رسانه روسی از این کشور به دلیل حمایت از حاکمیت ونزوئلا تشکر کرد.

شبکه خبری روسیا 24 بخشی از مصاحبه با نیکلاس مادورو را پخش کرد که وی در آن از روسیه به خاطر حمایت از حاکمیت ونزوئلا قدردانی کرد. (جزئیات بیشتر)

رئیس جمهور روسیه نیز به تازگی در مورد گسترش روابط با ونزوئلا گفت: معتقدیم با توجه به شرایط سخت ونزوئلا به دلیل فشارهای مالی آمریکا، تقویت رابطه مالی با این کشور حائز اهمیت است. (جزئیات بیشتر)

به گزارش رویترز، کرملین به جزئیات بیشتری از سفر این مقام ارشد روس به ونزوئلا اشاره ای نکرد.

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور سوم بهمن ماه گذشته در اقدامی غیرقانونی خوان گوآیدو، رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت به رسمیت شناخته و مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی گفتند.

واشنگتن تمامی کوشش های خود را به کار گرفته تا با تحمیل فشارهای مالی به دولت ونزوئلا، مادورو را وادار به کناره گیری از قدرت کند، اما تاکنون هیچ موفقیتی کسب نکرده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 443

به "سفر مقام ارشد روس به ونزوئلا جهت دیدار با نیکلاس مادورو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر مقام ارشد روس به ونزوئلا جهت دیدار با نیکلاس مادورو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید