سلامت معاملات در گروداشتن کد رهگیری

به گزارش کتاب ارزان، پیمان بغدادی، کارشناس مسکن گفت: کد رهگیری، که همان کد پستی مرتبط به آدرس دقیق مورد معامله است، به اداره پست متصل بوده و به محض وارد کردن کد پستی در سیستم مربوط به کد رهگیری، آدرس آن محل در سیستم نشان داده می شود. از این رو اگر مشاور املاک به همین شکل که دستورالعمل آن هم برهمین منوال است عمل کند می تواند کد رهگیری درست را دریافت و به طرف های معامله تسلیم کند.

سلامت معاملات در گروداشتن کد رهگیری

وی اضافه نمود: کد پستی یاد شده تا زمانی که معامله مربوط به آن در دفترخانه ثبت نشود، قابل ثبت دوباره نیست و مهم این است که اگر کد پستی به درستی در سیستم ثبت شود از ضمانت کافی بهره مند بوده ودیگر قابل معامله نیست.

کارشناس مسکن شرح داد: هزینه کد رهگیری برای اجاره نامه ها 1000 تومان وبرای مبایعه نامه 4000 تومان است و به هیچ وجه برای بنگاه های املاک هزینه زیادی ندارد.

بغدادی اضافه نمود: کد رهگیری به سبب مطابقت نداشتن با قانون تسهیل برای ارائه به اداره مالیات با رای دیوان عدالت اداری حذف شد؛ اما مشاوران املاک موظف به صدور دقیق کد رهگیری برای شفاف سازی و تضمین معاملات هستند.

وی شرح داد: استفاده از کد رهگیری ضمن تضمین سلامت معامله، ثبت و اعتبار آن در میان مردم، می تواند ابزاری مستدل برای ارائه به اداره مالیات و نشان دهنده نوع عملکرد آن واحد صنفی و بهترین ابزار برای ثبت معاملات باشد./ خبرنگاران

delta.ir - مجله خبری دلتا

منبع: پیام دلتا
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 742

به "سلامت معاملات در گروداشتن کد رهگیری" امتیاز دهید

1 کاربر به "سلامت معاملات در گروداشتن کد رهگیری" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلامت معاملات در گروداشتن کد رهگیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید