سیاست آمریکا در عرصه جهانی یک عامل بحران زا است

به گزارش کتاب ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دمیتری پولیانسکی که روز پنج شنبه در یک برنامه میزگرد آنلاین به نام دنیا بدون سازمان ملل صحبت می کرد، گفت که بحران نه تنها در سازمان ملل، بلکه در عرصه دنیای در حال ظهور است.

سیاست آمریکا در عرصه جهانی یک عامل بحران زا است

پولیانسکی همچنین توجه مخاطبان برنامه را به این واقعیت جلب کرد که بحران کنونی، واقعاً وجود دارد و مربوط به سازمان ملل نیست. صادقانه بگویم، این بحران بطور کلی مربوط به سیاست تنها یک کشور است- ایالات متحده.. این بحران دقیقاً به خواست و تمایل این کشور برای توسعه دامنه نفوذ خود در همه چیز، حل و فصل تمام موضوعات دنیا برای همگان، بکارگیری حق خود در ماورای مرزهایش، نظارت بر اجرای تصمیمات خود- که هم بطور برون مرزی و هم بطور دنیای اتخاذ می گردد- مربوط است.

این دیپلمات روسیه در ادامه اضافه نمود: با این وجود، هیچکس منکر آن نیست که شورای امنیت سازمان ملل نیازمند اصلاحات اساسی است.

پولیانسکی با اشاره به اینکه بحث در خصوص اصلاح ساختار شورای امنیت سازمان ملل به مدت 20 سال ادامه دارد، گفت: نمی توان گفت در این زمینه پیشرفتی حاصل نشده است. ما به این نتیجه رسیدیم که شورای امنیت باید گسترش یابد، آنهم به هزینه کشورهای آسیایی، آفریقایی، و آمریکای جنوبی. این یک فرآیند تکاملی است نه انقلابی. من هیچ مورد ترسناکی در آن نمی بینم.

این دیپلمات روسیه همچنین گفت که همین نکته در خصوص اصلاح مجمع عمومی سازمان ملل صدق می نماید. فرآیند در حال اجرا است و ساختارهای جدید شکل گرفته اند. هیچ چیز به آسانی پیش نمی رود اما این نیز مهم نیست. آنچه که مهم است، رفتار ایالات متحده در عرصه دنیای است.

پولیانسکی تأکید کرد که این فرایند در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ شدت یافته است، اما اکنون رئیس جمهور منتخب [جو] بایدن همانگونه که خیلی ها معتقدند، به تمایل خود برای تقویت نقش ایالات متحده در سازمان ملل اشاره نموده است.

پولیانسکی در ادامه بیان نمود که نخست ایالات متحده می گوید سازمان ملل مطلقاً هیچ نقشی ندارد، اما اکنون از آنها می شنویم که برعکس، سازمان ملل نقش مهمی ایفا می نماید.

طبق اظهارات این عضو هیأت نمایندگی روسیه در سازمان ملل، ضروری است نسبت به تلاشهای ایالات متحده برای ایفای نقش پلیس دنیا اقدامهای ضروری صورت بگیرد.

پولیانسکی در ادامه سخنان خود خطرناکترین موقعیت بوجود آمده در سالهای اخیر را تلاش [ایالات متحده] برای تعمیم قوانین و تحریمهای برون مرزی خود خواند و گفت: با توجه به وضع تحریمها [واشنگتن] علیه ایران آنهم در شرایطی که کل دنیا همگام با ایالات متحده نیست، این کشور به این مسأله وقعی نمی نهد و طوری وانمود می نماید که گویی در یک واقعیت موازی زندگی می نماید.

این دیپلمات روسیه اضافه نمود: ایالات متحده مصرانه در پی آنست که کمیته تحریمها که بر پایه قطعنامه های پیشین علیه ایران تشکیل شده است، احیا گردد. این یک واقعیت موازی است، این سیستمی است که سازمان ملل و نظم دنیای را تضعیف می نماید... هنگامی که یک کشور در واقعیت خودساخته خود بسر می برد و سعی دارد این واقعیت را بکار گیرد، بسیار خطرناک است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1376

به "سیاست آمریکا در عرصه جهانی یک عامل بحران زا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست آمریکا در عرصه جهانی یک عامل بحران زا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید