شمار مبتلایان کووید 19 در کاشان به 16 نفر رسید

به گزارش کتاب ارزان، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان گفت: براساس نمونه های فرستاده شده به آزمایشگاه مرجع، تا به امروز نتیجه آزمایش 16 نفر در منطقه زیر پوشش این دانشگاه مثبت قطعی است.

شمار مبتلایان کووید 19 در کاشان به 16 نفر رسید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان پنج شنبه 15 اسفند در اطلاعیه ای در خصوص آخرین شرایط مبتلایان به ویروس کرونا تشریح نموده است: از میان 179 مورد نمونه فرستاده شده مشکوک به ویروس کرونا از منطقه زیر پوشش این به آزمایشگاه تهران، نتیجه آزمایش 29 نفر مثبت غیرقطعی یا بینابینی و نتیجه آزمایش 46 نفر منفی اعلام شده است.

در این اطلاعیه که ظهر امروز در اختیار رسانه ها نهاده شد، تصریح شده است: این گزارش آماری از سامانه راه اندازی شده جدید استخراج شده است و بر اساس آن در زمان حاضر افزون بر 450 نفر در بیمارستان های شهید بهشتی کاشان و سیدالشهدا آران وبیدگل بستری هستند و جواب سایر نمونه های فرستاده شده تا به امروز دریافت نشده است.

این اطلاعیه در ادامه با اشاره به ترخیص شدن 31 درصد از کل بستری ها عنوان نموده است: بقیه درمان در خانه انجام خواهد شد و از مردم هم انتظار می رود در منزل بمانند و تنها برای انجام کار ضروری از منزل خارج شوند و به توصیه های بهداشتی توجه نمایند.

همچنین روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان استان اصفهان یادآور شده است: همه ساله در فصل های پاییز و زمستان جمعیت قابل ملاحظه ای به علت ابتلا به سرماخوردگی، آنفلوآنزا و مسائل تنفسی معاینه می شوند که بعضی به دلیل شدت مسائل، بستری می شوند و عده ای با وجود بیماری های زمینه ای در مواردی جان خود را از دست می دهند.

بیماری ویروسی کرونا 2019 (COVID-19) نخستین بار در ووهان چین شناسایی شد و تا به امروز به بیش از 50 کشور سرایت نموده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی با مشارکت شهروندان و این راهکارهای ساده مانند شست و شوی مکرر دست ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.

علایم ابتلای به ویروس کرونا شامل تب، سرفه، تنگی نفس، علایم گوارشی و در موراد شدید عفونت ریه (پنومونی)، سندرم تنفسی حاد و نارسایی کلیه است.

پایگاه آموزشی و اطلاع رسانی ویروس کرونا و سامانه تلفنی با خط تماس فوری به شماره 3113 و 4030 آماده ارایه خدمات مشاوره و پاسخگویی به افرادی است که احساس می نمایند علایم مشکوک به بیماری ویروسی کرونا دارند.

جمعیت نزدیک به 500 هزار نفری شهرستان های کاشان و آران وبیدگل زیر پوشش بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 862

به "شمار مبتلایان کووید 19 در کاشان به 16 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار مبتلایان کووید 19 در کاشان به 16 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید