شیوع یک بیماری جدید و کشنده ناشی از کرونا در میان بچه ها آمریکایی

به گزارش کتاب ارزان، مسئولین رسمی شهر نیویورک از شیوع یک بیماری جدید و کشنده به نام کاوازاکی میان نوزادان و بچه ها خبر داده و آن را از عوارض بیماری کووید 19 خوانده اند.

شیوع یک بیماری جدید و کشنده ناشی از کرونا در میان بچه ها آمریکایی

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، مسئولین رسمی شهر نیویورک از شیوع یک بیماری جدید به نام کاوازاکی میان نوزادان، بچه ها و نوجوانان این کشور خبر داده اند. گفته می شود این بیماری از عوارض بیماری کرونا است و از یک هفته پیش تا به امروز در حال انتشار در سطح آمریکا است.

تا به امروز 5 کودک بر اثر بیماری کاوازاکی جان باخته و 93 کودک مبتلا به آن نیز شناسایی شده اند.

آندره کومو فرماندار نیویورک درباره این بیماری گفته است: تمامی بچه ها مبتلا به بیماری کاوازاکی یا به ویروس کووید 19 مبتلا بوده یا آنتی ویروس آن را در بدن خود داشته اند اما هیچکدام به دلیل بروز علائم کرونا به بیمارستان مراجعه نکرده و تمامی آنها به دلیل علائم کاوازاکی در بیمارستان بستری شده اند.

به گفته پزشکان، این بیماری کشنده با تأثیرگذاری بر روی رگ های خونی باعث تورم دست و پا، قرمزی چشم ها و لب ها و تب در بچه ها می شود. یکی دیگر از عوارض کاوازاکی تأثیر بر روی رگ های قلبی، افزایش احتمال لختگی خون و همچنین آسیب به قلب است.

شیوع این بیماری منجر به نگرانی والدین آمریکایی همچنین مقامات رسمی این کشور شده است.

با توجه به سرعت شیوع این بیماری که گفته می شود از عوارض ویروس کرونا است؛ ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و انگلیس نیز از شیوع این بیماری در کشورهای خود خبر داده اند.

مقامات بهداشتی انگلیس از افزایش شمار بچه ها مبتلا به کووید 19 و دارای علائم بیماری کاوازاکی خبر داده و اعلام کرده است که اغلب این بچه ها دارای علائم مشترکی ازجمله درد شکم، علائم گوارشی و التهابات رگ های قلبی هستند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1037

به "شیوع یک بیماری جدید و کشنده ناشی از کرونا در میان بچه ها آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع یک بیماری جدید و کشنده ناشی از کرونا در میان بچه ها آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید