ظریف سوءاستفاده آمریکا از خطر کرونا را محکوم کرد، ایران در کنار چین ایستاده است

به گزارش کتاب ارزان، ظریف وزیر خارجه کشورمان در حساب توئیتری خود سوءاستفاده آمریکا از شیوع ویروس کرونا علیه چین را محکوم نموده است.

ظریف سوءاستفاده آمریکا از خطر کرونا را محکوم کرد، ایران در کنار چین ایستاده است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در حساب توئیتری خود به زبان چینی نوشته است: در تماس تلفنی با دوست قدیمی خودم وانگ یی مشاور دولت و وزیر خارجه چین تشکر و قدردانی خود را از اقدامات پیروز چین برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا ابراز کردم. چین نه تنها از وخامت شیوع کرونا در داخل این کشور جلوگیری نموده بلکه از شیوع آن در دنیا نیز جلوگیری نموده است. ما سوءاستفاده آمریکا از این خطر را محکوم می کنیم. چین قطعا نسبت به ایالات متحده در جلوگیری و کنترل آنفلوانزای H1N1 سال 2009 مسئولیت پذیر و پیروز تر است.

وی همچنین به شعری از سعدی اشاره نموده و نوشته است: ایرانی ها می گویند بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند چو عضوی بدرد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار. ایران در کنار چین ایستاده است.

وزرای خارجه ایران و چین بعدازظهر دیروز دوشنبه در مصاحبهیی تلفنی در مورد آخرین تحولات مربوط به شیوع کرونا در چین و سایر موضوعات مورد علاقه رایزنی و گفتگو کردند.

در این مصاحبه وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تقدیر از مسئولیت پذیری و کوشش های دولت چین برای کنترل بحران و جلوگیری از انتشار آن، مخالفت خود را با سیاسی کردن چنین موضوعاتی خاطرنشان کرد. وی همچنین از همکاری دولت چین برای بازگشت اتباع ایرانی از شهر ووهان قدردانی کرد. وزیر امور خارجه چین نیز از مواضع و حمایت های جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 655

به "ظریف سوءاستفاده آمریکا از خطر کرونا را محکوم کرد، ایران در کنار چین ایستاده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف سوءاستفاده آمریکا از خطر کرونا را محکوم کرد، ایران در کنار چین ایستاده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید