عراق: نمی توانیم فقط به تسلیحات غربی متکی باشیم

به گزارش کتاب ارزان، عراق در حال بررسی خرید سامانه اس 400 روسیه است و رئیس کمیته دفاع و امنیت مجلس عراق اعلام کرده است که موضوع خرید این سیستم موشک دفاع هوایی از سوی مقام های مسئول این کشور در دست بررسی است.

عراق: نمی توانیم فقط به تسلیحات غربی متکی باشیم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از آرمی ریکوگنیشن، رئیس کمیته دفاع و امنیت مجلس عراق اعلام کرده است که موضوع خرید اس -400 از سوی مقام های مسئول این کشور در دست بررسی است و این قرارداد احتمالی در انتظار تصویب از سوی نخست وزیر است.

این مقام عراقی با دفاع از خرید احتمالی این سامانه از سوی دولت عراق؛ تاکید کرده که ما نمی توانیم فقط متکی به تسلیحات غربی در عملیات ها باشیم و نیاز به تنوع بخشی به منابع تسلیحاتی داریم.

سامانه اس -400 از همان نوعی است که ترکیه از روسیه خریداری کرده است و عراق در حال بررسی خرید این سیستم موشک دفاع هوایی روسیه است.

پیش از این در ماه اوت سال گذشته یکی از نمایندگان مجلس عراق گفته بود ممکن است عراق در آینده به چنین سامانه های دفاعی نیاز پیدا کند، اما متذکر شد خریداری اس -400 روسی به روابط بغداد با واشنگتن لطمه می زند.

اس 400 (Triumf) نسل جدید سامانه های پدافند هوایی روسیه است که توسط مرکز طراحی الماس طراحی شده و به عنوان نوع بهبود یافته از خانواده پدافند هوایی اس -300 به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1005

به "عراق: نمی توانیم فقط به تسلیحات غربی متکی باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق: نمی توانیم فقط به تسلیحات غربی متکی باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید