فروشنده واکسن تقلبی کرونا دستگیر شد

به گزارش کتاب ارزان، رییس پلیس فضای فراوری و تبادل اطلاعات تهران عظیم از شناسایی و کشف پرونده با موضوع فروش آمپول های تقلبی کرونا در فضای مجازی اطلاع داد و گفت: متهم قبل از اینکه جان کسی را به خطر بیاندازد، دستگیر شد.

فروشنده واکسن تقلبی کرونا دستگیر شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: شخصی با در دست داشتن شکواییه ای به پلیس فتا مراجعه کرد و مدعی شد که فردی ناشناس تحت عنوان فروش آمپول درمان کرونا از وی مبلغ 200 میلیون ریال کلاهبرداری نموده است.

رییس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: شاکی در ادامه گفت همسرم به کرونا مبتلا شده بود و به جهت خرید دارو های مورد احتیاج درمان وی مشغول جستجو در کانال ها و گروه های پزشکی در فضای مجازی بودم که با فردی ناشناس آشنا شدم که ادعا می کرد آمپول های بهبود فرایند درمان کرونا را دارد.

این مقام مسئول اظهار داشت: متهم با ترفند های زیرکانه شاکی را فریب داده و تعداد 5 عدد آمپول کرونا به قیمت هر عدد40 میلیون ریال به فرد قربانی فروخته است و مجموعا مبلغ 200 میلیون ریال کلاهبرداری نموده است که پس از مراجعه به بیمارستان و آنالیز توسط پزشک متخصص معین می گردد آمپول ها تقلبی بوده است و در صورت استفاده می توانست منجر به مرگ همسر شاکی گردد.

این مقام انتظامی بیان داشت: با کوشش های شبانه روزی و اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا ردپای مجرم در فضای مجازی مورد شناسایی نهاده شد و طی هماهنگی با مراجع قضایی این کلاهبردار اینترنتی در یک اقدام غافلگیرانه پلیسی و در حالی که قصد فروش این آمپول های مرگبار به شخص دیگری را داشت دستگیر شد و بیش از 14 عدد آمپول تقلبی از محل اختفای وی کشف شد.

وی اضافه کرد: متهم ابتدا منکر هرگونه خرید و فروش دارو های کرونایی بود، اما پس از مواجهه با ادله دیجیتال به جرم خود اقرار کرد و گفت که با راه اندازی یک کانال و گروه تلگرامی و عضویت در چند گروه عظیم دارویی در تلگرام و توسط یک هویت جعلی، آمپول های تقلبی و تاریخ گذشته را به عنوان آمپول بهبود دهنده درمان کرونا به متقاضیان معرفی می کردم و به فروش می رساندم.

سرهنگ گودرزی به شهفرایندان توصیه کرد: برای تهیه دارو های مورد احتیاج خود به داروخانه ها و مراکز معتبر و مورد تایید وزارت بهداشت مراجعه نمایند و از خرید هرگونه دارو تحت عنوان داروی درمان کرونا در فضای مجازی خودداری نمایند؛ همچنین درصورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را به وسیله سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع رسانی نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1449

به "فروشنده واکسن تقلبی کرونا دستگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروشنده واکسن تقلبی کرونا دستگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید