قدرت سرایت 40 درصدی دلتای هندی نسبت به کرونای انگلیسی

به گزارش کتاب ارزان، رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد گفت: قدرت سرایت دلتای هندی نسبت به کرونای انگلیسی 40 درصد بیشتر و فاصله زمانی آن بسیار کم تر است.

قدرت سرایت 40 درصدی دلتای هندی نسبت به کرونای انگلیسی

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش از ، رزیتا خداشاهی رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد گفت: معاونت بهداشتی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد 38 درصد موارد کرونای دلتا در مرحله اولیه تشخیص داده شده که برای تایید نهایی ضروری است به آزمایشگاه تهران فرستاده گردد؛ با توجه به سرعت انتقال کرونای دلتا، سویه غالب این بیماری در شهر احتمالا همین نوع کرونا است.

او با بیان اینکه وقتی در تمام کشور های اطراف کرونای دلتا مشاهده می گردد، انتظار نمی رود نوع دیگری از ویروس سرایت پیدا کند، اضافه نمود: در همان اوایل که کرونای چینی شناسایی شد، کرونای چینی تنها نوع ویروس بود و سپس نوع کرونای انگلیسی شیوع پیدا کرد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ادامه داد: کرونای انگلیسی هم نسبت به کرونای چینی 70 درصد سرایت بیشتری داشت. سرعت سرایت کرونای دلتا بسیار بالاست؛ به اسم مثال در یک هفته گذشته در یک باغ یک نفر مبتلا بوده و همان شب همه حاضرین در آن جمع به وسیله این بیماری علامت دار شده بودند.

خداشاهی در مورد علائم جهش دلتای کرونا اعلام کرد: علامت های کرونای دلتا با کرونای قبلی فرق می نماید. علائم کرونای دلتا با آبریزش بینی، تب و گلو درد شروع می گردد و شبیه سرماخوردگی است که در کمتر از 48 ساعت علائم آن بروز می نماید. سه تا چهار روز این علائم وجود دارد و سپس به درگیری ریه می انجامد. درگیری ریه این نوع جهش یافته از ویروس تا به امروز مانند ویروس انگلیسی بوده است.

او توضیح داد: حتی افرادی که واکسن زده اند هم در معرض خطر این ویروس قرار دارند و ممکن است آن را به دیگران منتقل نمایند؛ بنابراین باید پروتکل های بهداشتی به طور کامل رعایت گردد. توصیه می گردد اگر کسی علائم کرونای دلتا را دارد، 48 تا 72 ساعت در خانه بماند و به وسیله تماس تلفنی با پزشکان در تماس باشد. در خانه ماندن هم باعث می گردد که افراد ناقل بیماری به دیگران نباشند و هم استراحت موجب می گردد افراد به کووید سبک تری مبتلا شوند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد در مورد شرایط بیمارستان های برای رسیدگی به بیماران کرونایی تاکید نمود: در حال حاضر بستری بیماران کرونایی در یک جا و مکان متمرکز نیست و تمام بیمارستان های سطح شهر بیمار کووید پذیرش می نمایند، اما تعداد بیماران سرپایی در یک هفته اخیر افرایش داشته و ظرفیت بستری ها در بیمارستان امام رضا (ع) هم تقریبا تکمیل است.

/م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1800

به "قدرت سرایت 40 درصدی دلتای هندی نسبت به کرونای انگلیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرت سرایت 40 درصدی دلتای هندی نسبت به کرونای انگلیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید