مالزی کانال ارتباطی با کره شمالی را باز نگه می دارد

به گزارش کتاب ارزان، نخست وزیر مالزی از باز بودن کانال های ارتباطی این کشور با کره شمالی خبر داده است.

مالزی کانال ارتباطی با کره شمالی را باز نگه می دارد

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، نجیب رزاق نخست وزیر مالزی امروز چهارشنبه در سخنانی آرام تر نسبت به روز گذشته تاکید نمود: کوالالامپور کانال ارتباطی با پیونگ یانگ را باز نگه خواهد داشت، هرچند تحقیقات درباره قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی ادامه خواهد یافت.

وی در ادامه توضیح داد: مالزی یک کانال ارتباطی با کره شمالی را باز نگه خواهد داشت تا این شانس را داشته باشد تا بحران دیپلماتیک اخیر در روابط دو کشور را حل و فصل نماید.

نخست وزیر مالزی گفت: در شرایط فعلی روابط دوجانبه بین مالزی و کره شمالی ادامه دارد چرا که این مساله برای ما یک کانال ارتباطی را فراهم می نماید. شما به یک کانال ارتباطی احتیاج دارید تا با آنها صخبت کنید.

روابط مالزی و کره شمالی پس از قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی در فرودگاه کوالالامپور به شدت متشنج شده است.

تصمیم کره شمالی برای ممنوعیت خروج اتباع مالزی از این کشور با واکنش متقابل کوالالامپور روبرو شده و مالزی اکنون میخواهد سه فرد مخفی شده در سفارت کره شمالی را به اتهام دست داشتن در قتل برادر ناتنی رهبر این کشور، تحت بازپرسی قرار دهد.

پلیس مالزی 8 تبعه کره شمالی از جمله یک دیپلمات ارشد این کشور را به دست داشتن در قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی متهم نموده است.

این اقدام به معنای آن است که کره شمالی همه اتباع مالزی را گروگان گرفته است. یک منبع مطلع وزارت خارجه مالزی تاکید نموده است که 11 تبعه مالزیایی در کره شمالی هستند. این افراد شامل 3 دیپلمات، 6 عضو خانواده آنها و دو نفر دیگر که در کره شمالی کار می نمایند.

نجیب رزاق نخست وزیر مالزی روز گذشته از کره شمالی خواسته بود تا فورا همه شهروندان مالزیایی را در کره شمالی آزاد کند.

وی با انتشار بیانیه ای تاکید نمود: این اقدام شنیع، یعنی گروگان دریافت شهروندان ما، بی توجهی کامل به قوانین بین المللی و هنجارهای دیپلماتیک است.

وی به پلیس مالزی دستور داده است تا از خروج همه اتباع کره شمالی از این کشور جلوگیری کند، تا زمانی که نسبت به امنیت و سلامتی همه شهروندان مالزیایی در کره شمالی اطمینان حاصل گردد.

پلیس مالزی سفارت کره شمالی در کوالالامپور را مهر و موم نموده است تا مانع از خروج افرادی گردد که در این سفارتخانه مخفی شده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 478

به "مالزی کانال ارتباطی با کره شمالی را باز نگه می دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالزی کانال ارتباطی با کره شمالی را باز نگه می دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید