محافظت از مو در برابر کرونا!

به گزارش کتاب ارزان، جام جم/ با توجه به همه گیری کروناویروس، بهداشت و ضدعفونی کردن همه چیز به یکی از موضوعات داغ این روزها تبدیل شده است. حتما در مورد شست وشوی دست ها، خرید ایمن مواد غذایی و ضدعفونی کردن خانه چیزهای زیادی شنیده اید.

محافظت از مو در برابر کرونا!

در ادامه نگاه دقیق تری به بهداشت مو و شامپوهایی خواهیم داشت که به این منظور از آن استفاده می کنیم.

آیا شامپو در از بین بردن میکروب ها مؤثر است؟

کارایی اصلی شامپو کشتن باکتری ها نیست، اما شامپوها نقش موثری در خلاصی ما از شر باکتری ها دارند. کارآیی اصلی شامپو تمیزکردن پوست سر و مو از چربی های اضافی، خاک و دیگر آلاینده هاست.

در طی فرآیند شست وشو با شامپو، بسیاری از میکروارگانیسم هایی که در موهای ما پنهان شده اند از بین می فرایند. افزون بر این، شامپوها حاوی مواد شوینده هستند و می توانند چربی های اضافی را از موهای ما بزدایند. ترکیبات شوینده موجود در شامپوها نسبت به نمونه های موجود در صابون ضعیف تر هستند تا موها صدمه نبینند و از خشک شدن آنها نیز جلوگیری شود.

اما این ترکیبات شوینده برای از بین بردن غشای برخی باکتری ها و ویروس ها به اندازه کافی قدرتمند هستند و بنابراین آنها را از بین می برند. حتی اگر شامپوها قاتل قدرتمندی برای پاتوژن ها نباشند، می توانند آنها را شست وشو داده و روانه فاضلاب کنند.

بهداشت موها در دوره همه گیری بیماری

نکته قابل توجه این است که موها متخلخل اند و ثابت شده است کرونا ویروس با ماندن روی سطوح متخلخل مشکل دارد.افزون بر این، موهای ما با روغن های طبیعی پوشیده شده اند که دارای برخی خواص ضدمیکروبی هستند و توانایی ارگانیسم ها برای اتصال به مو را محدود می کنند. اما نمی توانیم به این روغن های طبیعی به تنهایی اعتماد کنیم و باید این واقعیت را در نظر داشته باشیم که افراد مختلف دارای موهای مختلف با خواص مختلف هستند. بنابراین، بهترین راه برای ایمن ماندن، فقط شستن موهاست.

در مواقع عادی، شستن موها به طور روزانه توصیه نمی شود. اما کارشناسان می گویند در دوره همه گیری بیماری بهتر است موها یک بار در روز شسته شوند. حتما به طور مرتب برس و شانه موی خود را ضدعفونی و برای جلوگیری از انتقال میکروب، از به اشتراک گذاشتن محصولات شوینده مو با دیگران خودداری کنید. بهتر است بدون توصیه پزشک از شامپوهای ضدباکتری و ضدقارچ استفاده نکنید.

به گفته کارشناسان، خطر استفاده از محصولات پزشکی غیرضروری این است که ترکیبات ضدمیکروبی آنها باکتری های مفیدی را که به طور طبیعی در موها وجود دارد، از بین می برد و در بسیاری از موارد باعث تقویت مقاومت آنتی بیوتیکی شده و عفونت های قارچی ایجاد می کند.

منبع: همگردی
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1007

به "محافظت از مو در برابر کرونا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محافظت از مو در برابر کرونا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید