محصص: تعجب مى کنم چطور اتفاقات تلخ تعلیق فوتبال را فراموش نموده ایم، با تخلف از قواعد فیفا آینده اى نخواهیم داشت

به گزارش کتاب ارزان، مرتضى محصص مدرس فیفا و عضو کمیته فنى AFC معتقد است در موضوع اجراى قانون بازنشستگى در فوتبال باید از تجربه گذشته استفاده کرد. - اخبار ورزشی -

محصص: تعجب مى کنم چطور اتفاقات تلخ تعلیق فوتبال را فراموش نموده ایم، با تخلف از قواعد فیفا آینده اى نخواهیم داشت

مرتضی محصص در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزارى خبرنگاران گفت: این مسئله فراتر از افراد و اشخاص است. مسئله آقاى تاج یا دیگر مسئولان فدراسیون نیست بلکه ابتدا باید ببینیم فدراسیون فوتبال دولتى است یا غیردولتى و فیفا چه موضعى در این خصوص دارد. دیدگاه فیفا کاملا تعیین و واضح است و با هیچ کشورى هم تعارف ندارد. زمانى که فدراسیون فوتبال کویت تعلیق شد من در آنجا بودم. واقعا اتفاق تلخى بود آن هم در شرایطى که کویت ارتباط بسیار نزدیکى با نهادهاى بین المللى ورزشى داشت اما اینگونه ارتباطات هم کمکى به آنها نکرد.

عضو کمیته فنى AFC ادامه داد: همه ما موافقیم که قوانین باید براى همه یکسان باشد و قطعا این قانون هم بسیار مفید است اما باید بپذیریم شرایط فوتبال متفاوت است. فیفا فدراسیون ها را غیر دولتى و تابع قوانین خودش مى داند. قطعا قوانین داخلى هر کشور محترم است اما در انتخاب مسئولان فدراسیون ها از نگاه فیفا تنها روش هاى دموکراتیک قابل پذیرش است و هر دخالتى که استقلال فوتبال را تحت تاثیر قرار دهد تعلیق را در پى دارد. متاسفانه خود ما تجربه تلخى در این زمینه داریم و تعجب مى کنم چطور آن اتفاقات را به سادگى فراموش نموده ایم.

محصص مطرح نمود: من در فوتبال یک معلم هستم و وابسته به هیچ فردى نبوده و نیستم. اینگونه مسائل را از روى وظیفه بیان مى کنم چون آینده فوتبال براى همه ما مهم است. با تخلف از قواعد فیفا آینده اى نخواهیم داشت. فوتبال ما الان در مقطع حساسى واقع شده است. دو جام جهانى موفق را تجربه نموده ایم و اعتبار خوبى در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا داریم. در فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلى و حتى فوتبال بانوان موقعیت و اعتبار خوبى داریم. این مسائل قابل انکار نیست و در چنین شرایطى نباید صندلی و موقعیت مان را به خطر بیندازیم.

وی گفت: تیم ملى ما تورنمنت مهمى را در پیش دارد و امیدوارم بتواند با آرامش و بدون جنجال و حاشیه وارد این مسابقات گردد تا بتوانیم به موفقیت بزرگى در جام ملت ها دست یابیم. فراموش نکنیم که این جام براى ما اهمیت زیادى دارد و بازیکنان با کیفیت زیادى در اختیار داریم که مى توانند پس از سال ها ما را به قهرمانى آسیا برسانند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 101

به "محصص: تعجب مى کنم چطور اتفاقات تلخ تعلیق فوتبال را فراموش نموده ایم، با تخلف از قواعد فیفا آینده اى نخواهیم داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصص: تعجب مى کنم چطور اتفاقات تلخ تعلیق فوتبال را فراموش نموده ایم، با تخلف از قواعد فیفا آینده اى نخواهیم داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید