مخالفت چین و کره جنوبی با فراوری تسلیحات هسته ای کره شمالی

به گزارش کتاب ارزان، خبرنگاران: کره جنوبی و چین با برطرف بعضی اختلافات انتها بیانیه مشترکی منتشر نموده و در آن مخالفت خود را با برنامه تسلیحات هسته ای کره شمالی ابراز کردند.

مخالفت چین و کره جنوبی با فراوری تسلیحات هسته ای کره شمالی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز؛ رؤسای جمهور کره جنوبی و چین به صورت مشترک مخالفت خود را با برنامه هسته ای کره شمالی ابراز داشتند. با اینحال هنوز دو کشور مذکور درباره چگونگی دنبال کردن این هدف به توافق نرسیده اند.

ژی جین پینگ، رئیس جمهور چین و پارک گئون های، همتای کره ای وی با انتشار بیانیه ای مشترک بر سر برخورد با فراوری تسلیحات هسته ای از سوی کره شمالی به توافق رسیدند. در این بیانیه اعلام شده است که دو کشور مخالف فراوری سلاح هسته ای در شبه جزیره کره هستند. این عبارتی است که چین آن را می پسندد زیرا اشاره مستقیمی به نام کره شمالی ندارد.

اما رئیس جمهور کره جنوبی با قرائت این بیانیه (و تاکید بر روی نام کره شمالی) خاطرنشان کرد که دو کشور به این توافق رسیده اند که خروج تسلیحات هسته ای از کره شمالی باید به هر قیمتی صورت گیرد.

کارشناسان مسائل این منطقه معتقدند که استفاده از این نوع ادبیات از سوی چین بیانگر عدم تمایل این کشور به اعمال فشار به کره شمالی برای دست کشیدن از برنامه تسلیحاتی بوده و علت آن نیز هراس از ایجاد تنش با پیونگ یانگ است.

از سوی دیگر همزمان با فرود هواپیمای رئیس جمهور چین در سئول، نخست وزیر ژاپن که نگران نزدیکتر شدن روابط میان کره جنوبی و چین است از برطرف بعضی تحریم ها علیه کره شمالی اطلاع داد. هرچند علت این مساله را کوشش دولت پیونگ یانگ برای انجام تحقیقات درباره ربوده شدن تعدادی از شهروندان ژاپنی در بین سال های 1970 تا 1980 خاطرنشان کرد اما به نظر می رسد که هدف از این اقدام تحت تاثیر قرار دادن اتحاد ایجاد شده میان کره جنوبی و چین بوده باشد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 419

به "مخالفت چین و کره جنوبی با فراوری تسلیحات هسته ای کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت چین و کره جنوبی با فراوری تسلیحات هسته ای کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید