مسکو: ایران حق دارد به نقض قطعنامه 2231 توسط آمریکا پاسخ دهد

به گزارش کتاب ارزان، فارس نوشت: نماینده روسیه در سازمان ملل شرح داد: ایران این حق مشروع را دارد که به نقض منشور ملل متحد و قطعنامه 2231 شورای امنیت توسط ایالات متحده پاسخ دهد و بند 36 برنامه جامع اقدام مشترک نیز آن را پیش بینی کرده است.

مسکو: ایران حق دارد به نقض قطعنامه 2231 توسط آمریکا پاسخ دهد

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، پنج شنبه شب در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد که به بحث درباره ایران پرداخته بود، شرح داد ایران حق دارد به نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد توسط آمریکا پاسخ دهد.

به نوشته خبرگزاری تاس، نبنزیا گفت: کسی نباید از ایران بخواهد که بدون قید و شرط آن دسته از تصمیمات شورای امنیت را که ایالات متحده خود آنها را تضعیف کرده، اجرا کند.

وی افزود: ایران این حق مآغاز را دارد که به نقض منشور ملل متحد و قطعنامه 2231 شورای امنیت توسط ایالات متحده پاسخ دهد و بند 36 برنامه جامع اقدام مشترک نیز آن را پیش بینی کرده است.

نبنزیا همچنین یادآوری کرد که کاهش تعهدات داوطلبانه ایران ذیل برجام با اطلاع به آژانس بین المللی انرژی اتمی و تحت نظارت بازرسان آژانس صورت پذیرفته است.

به گفته این دیپلمات روس، تمام اقدامات ایران می تواند در شرایطی منطقی یعنی انجام تعهدات ذیل برجام و منشور ملل متحد [توسط آمریکا] بازگردانده شود.

سخنان نماینده روسیه در شرایطی در نشست شورای امنیت مطرح می شد که نماینده آمریکا تلاش کرد بار دیگر با متهم کردن ایران به دست داشتن در حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی موسوم به آرامکو، تهران را به ناامن سازی منطقه متهم کند. این اقدام نماینده آمریکا در حالی اجرا شده که سازمان ملل می گوید نمی تواند ایرانی بودن تسلیحاتی را که با آن به آرامکو حمله شده، تائید کند.

واشنگتن از 18 اردیبهشت 1397، ضمن آغاز کارزار فشار حداکثری علیه ایران، از برجام خارج شده و علاوه بر بازگرداندن تحریم های هسته ای، تحریم های یکجانبه خود علیه تهران را گسترش داده است. در پاسخ به این اقدامات و پس از یک سال صبر راهبردی، ایران تا به امروز در چهار گام از تعهدات هسته ای خود ذیل برجام کاسته است. اقدامات ایران بر اساس بندهای 26 و 39 توافق مزبور اجرا شده است.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 645

به "مسکو: ایران حق دارد به نقض قطعنامه 2231 توسط آمریکا پاسخ دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: ایران حق دارد به نقض قطعنامه 2231 توسط آمریکا پاسخ دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید