معابر روستاهای اردستان چشم انتظار قیر یارانه ای است

به گزارش کتاب ارزان، به گزارش خبرنگاران، ایمان فتوحی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تهیه طرح مقاوم سازی مسکن روستایی هر چهار سال یک بار برگزار می گردد، گفت: بر این اساس شهرستان اردستان در امسال آمارگیری از 16 روستا را با 522 نمونه گیری به اتمام رسانده است.

معابر روستاهای اردستان چشم انتظار قیر یارانه ای است

وی اضافه کرد: هدف از این آمارگیری ها برآورد نوع ساخت ساختمان های روستایی در خصوص مقاوم سازی در برابر زلزله و حوادث غیر مترقبه است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان گفت: اعتبار هفت میلیارد ریالی که در تملک دارایی در نظر گرفته شده مبلغ چهار میلیارد و 800 میلیون ریال آن تخصیص پیدا نموده است و در هفت روستا اجرای طرح هادی با چهار میلیارد ریال و در هفت روستای دیگر بازنگری طرح هادی با 800 میلیون ریال در حال اجرا است.

فتوحی با بیان اینکه در احرای طرح هادی روستاها جدول گذاری، زیر سازی و پیاده رو انجام می گردد، تصریح داشت: روستاهای اسلام آباد، باقر آباد، شهراب، موغار، نهوح، امیرآباد، زفرقند و شیرازان از مزایای این طرح برخوردار خواهند شد.

وی همچنین اضافه کرد: بازنگری طرح هادی در روستاهای کهنگ، حیدر آباد، خیر آباد، قهساره، ماربین، دولت آباد و جعفر آباد انجام و با نقشه برداری هایی که انجام می گردد، انتخاب مشاور، تغییرات کاربری و کاهش توسعه بخش های مسکونی آنالیز می گردد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان در خصوص توزیع قیر یارانه ای در روستاهای اردستان اضافه کرد: مقدار دو هزار و 500 تن قیر یارانه ای در دو سال گذشته توزیع شد، برای سال 97 نیز تخصیص 180 تن قیر یارانه ای اعلام شده است اما با افزایش قیمتها این مقدار کاهش یافت و بر این اساس در روستاهای موغار، تلک آباد، لاسیب، زفرقند و خوش آباد طبق تفاهمنامه سه جانبه بنیاد مسکن، دهیاری و بخشداری در صورت تأمین قیر آسفالت خواهد شد.

پروژه 60 واحدی خیران اردستان آماده تحویل است

فتوحی از تکمیل پروژه 60 واحدی خیران اردستان اطلاع داد و اضافه کرد: این بنیاد آماده تحویل طرح است،طبق صورت جلسات باید توسط شهرداری محوطه سازی و آسفالت آن انجام گردد که در این خصوص به ازای هر واحد 400میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان از اجرای طرح ساماندهی و صدور اسناد مالکیت اطلاع داد و گفت: در این زمینه سه هزار و 650 فقره پرونده تشکیل و سه هزار و 400 جلد سند صادرشده که 310 جلد آن مربوط به سال 97 بوده است.

فتوحی گفت: به منظور ساخت مسکن روستایی در سال 97 تعداد 154 فقره وام 250 میلیون ریالی برای ساخت واحدهای مسکونی مقاوم در شهرستان اردستان تخصیص پیدا نموده است.

وی با اشاره به بارندگی هایی که در بهار 97 موجب خسارات 20 میلیارد ریالی به منازل 12 روستای اردستان شده بود، اضافه کرد: تا کنون برای خسارت بوجود آمده هیچ بودجه ای تخصیص پیدا ننموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 117

به "معابر روستاهای اردستان چشم انتظار قیر یارانه ای است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معابر روستاهای اردستان چشم انتظار قیر یارانه ای است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید