مغرب و اسپانیا درباره اراضی دریایی مورد مناقشه مذاکره می نمایند

به گزارش کتاب ارزان، وزرای امور خارجه مغرب و اسپانیا اعلام کردند، درباره اراضی دریایی در اقیانوس اطلس شمالی که مدعی مالکیت آن هستند، مذاکره خواهند کرد.

مغرب و اسپانیا درباره اراضی دریایی مورد مناقشه مذاکره می نمایند

با تور برای اسپانیا از سرزمین جشن و موسیقی دیدن کنید. به بارسلون و مادرید سری بزنیم و از جزایر قناری و ایبیزا دیدن کنیم.

به گزارش، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزرای امور خارجه مغرب و اسپانیا روز آدینه اعلام نمودند، درباره اراضی دریایی در اقیانوس اطلس شمالی که هر دو کشور مدعی مالکیت آن هستند، مذاکره خواهند کرد.

آب های ساحلی که مغرب مدعی آن ها است شامل ساحل صحرای غربی می گردد، منطقه ای که از زمان خاتمه دوران استعماری اسپانیا در سال 1975 میان مغرب و جبهه پولیساریو مورد منازعه قرار داشته است.

مجلس مغرب در هفته گذشته دو لایحه تصویب کرد که طبق آن یک منطقه ساحلی تحت پوشش قانون داخلی این کشور قرار می گیرد، موضوعی که باعث نگرانی اسپانیا درباره همپوشانی با آب های ساحلی اش شده است.

ناصر بوریتا، وزیر امور خارجه مغرب اعلام نمود، مشخص آب های ساحلی یک حق حاکمیتی است و کشورش میخواهد تا قانون داخلی خود را مطابق با کنوانسیون سازمان ملل درباره حقوق دریا ها ارتقا ببخشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 687

به "مغرب و اسپانیا درباره اراضی دریایی مورد مناقشه مذاکره می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مغرب و اسپانیا درباره اراضی دریایی مورد مناقشه مذاکره می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید