مقاله: مجموعه کامل داستان های روباتی ایزاک آسیموف (37 داستان) را به صورت کامل و مدون در کتاب روبات کامل بخوانید

به گزارش کتاب ارزان، کتاب روبات کامل آسیموف در سال 1982 منتشر شده و شامل تمام داستان های کوتاه روباتی آسیموف تا آن زمان است. البته آسیموف طی ده سال بعدی تا پایان عمرش، شش نام داستان روباتی دیگر هم نوشت که در بخش پیوست این کتاب گرد آوری شده اند تا این کتاب مرجع کاملی برای داستان های روباتی آسیموف باشد. چقدر خوب!

مقاله: مجموعه کامل داستان های روباتی ایزاک آسیموف (37 داستان) را به صورت کامل و مدون در کتاب روبات کامل بخوانید

جلب موافقت من هم کار خیلی سختی نبود، پس بفرمایید. سی و یک داستان کوتاه که در مجموع به حجم 200000 واژه می رسند و در دوره زمانی بین سال های 1939 تا 1977 نوشته شده اند.

این روبات های واقعی از کجا می آیند؟ مهم ترین منبع روبات ها شرکتی به نام یونیمیشن در دنبوری کانتیکات است. یونیمیشن یکی از تولید کنندگان پیشروی روبات های صنعتی و مسئول شاید یک سوم روبات هایی است که تا به امروز نصب و راه اندازی شده اند. رئیس شرکت، جوزف اف. انگلبرگر آن را در اواخر دهه 1950 به این دلیل تأسیس کرد که آن قدر به روبات ها علاقه داشت، تصمیم گرفت تولید آن ها را به نام شغل خود انتخاب کند.

این باعث شد حس خوبی پیدا کنم و برای سال ها، حتی دهه ها، بدون شرمندگی تأیید می کردم که من پدر داستان های روباتی مدرن هستم.

دیگر این که من در داستان سرگردان، برای نخستین بار و با جزئیات دقیق قوانین سه گانهی روباتیک را هم بیان کردم که بسیار معروف شدند. حداقل این که این قوانین را اینجا و آنجا و بدون مناسبت، در هر جور جایی که لزوما مناسبتی با تخیل علمی هم ندارد، و حتی در مراجع نقل قول عمومی هم بیان می کنند. همچنین افرادی که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می کنند، گاه و بیگاه فرصت را مغتنم می دانند تا به من بگویند که فکر می کنند قوانین سه گانه راهنمای خیلی خوبی است.

منبع مقاله: مجموعه کامل داستان های روباتی ایزاک آسیموف (37 داستان) را به صورت کامل و مدون در کتاب روبات کامل بخوانید

انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1941

به "مقاله: مجموعه کامل داستان های روباتی ایزاک آسیموف (37 داستان) را به صورت کامل و مدون در کتاب روبات کامل بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: مجموعه کامل داستان های روباتی ایزاک آسیموف (37 داستان) را به صورت کامل و مدون در کتاب روبات کامل بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید