میزان تجاوزات جنسی در ارتش آمریکا 3 درصد افزایش یافته است

به گزارش کتاب ارزان، آمارهای جدیدی که از سوی پنتاگون منتشر شده نشان داده در سال 2019 تجاوزهای جنسی در سراسر ارتش آمریکا به میزان سه درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش نشان داده است؛ تجاوزاتی که از سال 2006 تا به امروز به فرایند افزایشی خود در ارتش آمریکا در هر سال ادامه داده است.

میزان تجاوزات جنسی در ارتش آمریکا 3 درصد افزایش یافته است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه هیل، این افزایش سه درصدی میزان تجاوزات جنسی در ارتش آمریکا در مقایسه با سال 2018 دربردارنده موارد مختلف تجاوزات از جمله حملات جنسی بوده که میان نظامیان ارتش رخ داده و همچنین شامل شکایت شهفرایندان غیرنظامی آمریکایی و خارجی که خود را قربانی تجاوز جنسی از سوی یک نظامی ارتش آمریکا دانسته اند هم بوده است.

همچنین در این آمارها شکایت آن دسته از نظامیان ارتش که خواستار دریافت یاری از بابت تجاوزات جنسی انجام شده علیه آنها در دوران پیش از ورودشان به ارتش بوده اند نیز گنجانده شده است.

نیت گالبریز، مدیر موقت اداره پاسخگویی و پیشگیری در قبال تجاوزات جنسی در پنتاگون اظهار کرد: آمارها این حقیقت را منعکس می سازند که تجاوزات جنسی در نرخی بسیار بالاتر دارند گزارش می شوند. مقام های نظامی استدلال کردند که این یک فرایند مثبت است چرا که جرم تجاوز جنسی معمولا تا حد چشمگیری به کمتر از آنچه که رخ داده، گزارش می گردد.

گالبریز روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: بر طبق خوشبینی محتاطانه من این یک خبر خوب است، من جور دیگری نمی توانم آن را توصیف کنم.

آمارها نشان دادند که در مجموع تعداد این تجاوزات جنسی رخ داده در سال اقتصادی منتهی به 30 سپتامبر، 7825 مورد بوده است. این در حالی است که این آمار در سال 2018 معادل 7623 مورد بود. گالبریز به این مساله اشاره نمود که گزارش کردن هرچه بیشتر موارد تجاوزات جنسی نشان دهنده افزایش اطمینان قربانیان به سیستم دریافت این گزارشات و اعتماد بیشتر قربانیان به حمایت از آنها است، با این حال دقیقاً تعیین نیست که آیا این افزایش میزان تجاوزات جنسی در ارتش آمریکا در سال 2019 عملاً بازتاب تمایل بیشتر قربانیان به جلو آمدن برای گزارش کردن است یا اینکه تجاوزات جنسی حقیقتا تبدیل به یک مشکل فزاینده در ارتش آمریکا شده است.

گالبریز اظهار داشت: رسیدگی به موضوع تجاوزات جنسی حقیقتاً یکی از چالش برانگیزترین موضوعاتی است که ما در ارتش با آن روبرو هستیم اما این اهمیت زیادی دارد که ما این مشکل را درست کنیم، ما واقعاً از هزینه های سنگین عدم موفقیت در برطرف این مشکل آگاه هستیم.

وی اضافه نمود، آمارهای جدید نشان می دهند که افزایش سه درصدی تجاوزات جنسی در ارتش آمریکا تا حد زیادی ناشی از افزایش 9 درصدی این اتفاق در میان نظامیان نیروی هوایی این کشور رخ داده است. نیروی هوایی ارتش آمریکا نسبت به دیگر بخش های آن شاهد بالاترین درصد افزایش میزان تجاوزات جنسی در میان نظامیانش بوده است. در این نیرو در سال 2019، 1683 مورد از این تجاوزات جنسی در میان نظامیان گزارش شده در حالی که در سال 2018، 1544 مورد را گزارش نموده بود. در نیروی دریایی آمریکا نیز آمار تجاوزات جنسی در سال 2019 نسبت به سال قبل از آن 4 درصد افزایش نشان داده است. در نیروی زمینی ارتش آمریکا نیز میزان افزایش تجاوزات جنسی نسبت به سال 2018 افزایش 2 درصدی نشان داده است. یگان تفنگداران دریایی ارتش آمریکا تنها واحدی از ارتش است که در آن در سال 2019 در مقایسه با سال 2018 تعداد موارد تجاوزات جنسی کاهش نشان داده و این کاهش معادل 7 درصد بوده است.

رایان مک کارتی، مقام غیر نظامی ارشد نیروی زمینی آمریکا و جیمز مک کان ویل، رئیس ستاد کل نیروی زمینی ارتش در بیانیه ای بعد از انتشار گزارش مذکور گفتند: جرم تجاوز جنسی یک برادرکشی عمدی محسوب می گردد که بافت سازمان ما را پاره می نماید و آمادگی ما را تحلیل می برد. ما باید بسیار سخت و در هر روز برای از بین بردن این جرم در میان رده هایمان کوشش کنیم.

گالبریز اظهار کرد، از بابت افزایش گزارش دادن تجاوزات جنسی که از سال 2006 تا به امروز یک افزایش مداوم را در ارتش آمریکا نشان داده، دلگرم شده است. او اظهار داشت، پنتاگون به جهت رسیدگی به این مساله به دنبال تشویق قربانیان تجاوز جنسی در ارتش برای قدم جلو گذاشتن و گزارش کردن جرم است. همچنین پنتاگون به دنبال آموزش به رهبران جوان به منظور شناسایی و مقابله با این اذیت و آزارهای جنسی در واحدها از همان ابتدای کار و راه اندازی برنامه ای برای کشف مجرمان سریالی بوده است. این برنامه کشف مجرمان سریالی که ماه اوت شروع شد تا به امروز 5 تن از کسانی را که مکرراً دست به تجاوزات جنسی زده اند به وسیله ردیابی اطلاعات محرمانه ارائه شده از سوی قربانیان شناسایی نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1015

به "میزان تجاوزات جنسی در ارتش آمریکا 3 درصد افزایش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان تجاوزات جنسی در ارتش آمریکا 3 درصد افزایش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید