نشست اسلو بدون توافق انتها یافت

به گزارش کتاب ارزان، دفتر رهبر اپوزیسیون ونزوئلا خاطرنشان کرد، همزمان با اینکه نروژ میزبان مذاکراتی با هدف حل درگیری های داخلی دیرینه این کشور آمریکای جنوبی بود نشست میان نمایندگان دولت و اپوزیسیون ونزوئلا در اسلو بدون توافق خاتمه یافت.

نشست اسلو بدون توافق انتها یافت

دفتر خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در بیانیه ای گفت : در جریان این نشست در اسلو ما بر نقشه راهی برای انتها دوره ریاست جمهوری نیکولاس مادورو، معین یک دولت گذار و برگزاری انتخابات آزاد که بحران ونزوئلا را حل می نماید، تاکید کردیم.

دفتر گوآیدو جزئیات بیشتری را درباره عدم دستیابی به یک توافق در انتها نشست اسلو ارائه نکرد اما مادورو پیشتر اعلام نموده بود که از سمت خود به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا کناره گیری نخواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: نشست اسلو بدون توافق انتها یافت. ما تاکید نموده ایم که میانجیگری هنگامی برای ونزوئلا مفید خواهد بود که عواملی وجود داشته باشند که به ما اجازه پیشرفت در حمایت از یک راه چاره واقعی را بدهند.

وزارت امور خارجه نروژ روز چهارشنبه اعلام نمود که نمایندگان دولت و اپوزیسیون ونزوئلا تمایل خود را برای پیشرفت نشان داده اند.

این وزارتخانه اضافه نمود: دو طرف تمایل خود را برای پیشرفت در راستای دستیابی به یک راه چاره قانونی و توافق شده برای ونزوئلا که شامل مسائل سیاسی مالی و انتخاباتی است نشان دادند.

در این بیانیه اسلو از هر دو طرف خواست تا در ارائه اظهارات علنی احتیاط نمایند تا به این روند خدشه ای وارد نشود.

در همین حال مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در توییتر خود نوشت که وی روز چهارشنبه تماسی تلفنی با خوآن گوآیدو داشته است.

پنس در این توییت نوشت: به گوآیدو گفتم که آمریکا تا زمان تحقق آزادی در کنار ونزوئلا خواهد ایستاد. مردم ونزوئلا تحت دیکتاتوری و سرکوب در رنج به سر می برند. نیکولاس مادورو باید برود. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 212

به "نشست اسلو بدون توافق انتها یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست اسلو بدون توافق انتها یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید