نشست اضطراری آمریکا برای اخلال در رزمایش ایران، روسیه و چین

به گزارش کتاب ارزان، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکایی ها و هم پیمانانشان در هنگام برگزاری رزمایش دریایی مرکب ایران، روسیه و چین یک نشست اضطراری برگزار کردند که هدف آن ایجاد خدشه در سیر رزمایش ما با دو کشور هم پیمان بود اما با عملیات فریبی که انجام دادیم، برنامه های آنها به هم ریخت.

نشست اضطراری آمریکا برای اخلال در رزمایش ایران، روسیه و چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، دریادار حسین خانزادی در برنامه بحث روز گروه سیاسی رادیو ایران با اعلام جزئیاتی از رزمایش اخیر نیروهای دریایی سه کشور ایران، روسیه و چین گفت: در زمان برگزاری این رزمایش، نیروهای فرامنطقه ای به ویژه آمریکایی ها تنها کاری که می توانستند انجام دهند، رصد رزمایش از طریق پرواز پرنده های جاسوسی بود.

وی با رد ادعای بعضی رسانه ها در کوچک نمایی رزمایش، تاکید نمود: ما در این رزمایش انواع کارهای تاکتیکی و فنی انجام دادیم.

دریادار خانزادی اظهار کرد: یکی از دلایل تمسک آنها به فتنه انگیزی در کشور ما ناامید شدن از رویارویی نظامی با جمهوری اسلامی ایران است. زیرا توان بالای نیروهای مسلح موجب شده تا لشکرکشی دشمنان به ویژه آمریکا به منطقه کارکرد خود را از دست بدهد و آنها هم مانند انگلیسی ها به زودی مجبور به ترک این منطقه خواهند شد.

وی رزمایش اخیر را موضوعی مهم مطرح نمود و اضافه نمود: در کنار کارکردهای تاکتیکی و عملیاتی این رزمایش جنبه راهبردی برای ما داشت. زیرا نشان داد که جمهوری اسلامی ایران توان ایجاد ائتلاف سازی در برابر ائتلاف های ناکارآمد غربی را دارد. اکنون بلوک جدیدی از قدرت ایجاد شده که مانع تحقق خواسته های جبهه غربی در عرصه بین المللی شده است.

دریادار خانزادی، تحریم های نظامی را موضوعی خنده دار خواند و گفت: ما اکنون در وضعیتی هستیم که واقعا تحریم های نظامی برایمان به یک شوخی تبدیل شده است. با وجود ظرفیت های بومی ما، قدرت های جهانی از جمله آمریکا به این باور رسیده اند که جمهوری اسلامی ایران در عرصه دفاعی به یک قدرت بزرگ تبدیل شده است.

  • توان بالای نیروی دریایی برای یاری به اقتصاد کشور

فرمانده نداجا در ادامه سخنانش از افتتاح 2 مجموعه فوق تخصصی درمانی در بندرعباس و کنارک اطلاع داد و اضافه نمود: در دهه فجر سال جاری 2 بیمارستان فوق تخصصی 96 و 128 تختخوابی را در بندرعباس و کنارک افتتاح خواهیم کرد. این مراکز درمانی با بهره گیری از ظرفیت نیروهای توانمند حوزه بهداشت و درمان نیروی دریایی ارتش به بهره برداری خواهند رسید.

دریادار خانزادی درباره توان بالای نیروی دریایی در جهت یاری به اقتصاد کشور، تاکید نمود: به منظور حفظ امنیت تردد کشتیرانی در آب های آزاد تاکنون 64 ناوگروه از سوی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به خلیج عدن و باب المندب اعزام شده اند و به زودی شصت وپنجمین ناوگروه ما برای دفاع از خطوط ارتباطی دریایی ما به خلیج عدن اعزام خواهد شد.

وی اضافه نمود: همچنین در همین ایام الحاق اولین ناو مین شکار تمام ایرانی به نیروی دریایی را نیز خواهیم داشت. امیدواریم همزمان ناو موشک انداز زره هم در روزهای گرامیداشت دهه مبارک فجر به ناوگان نیروی دریایی ارتش بپیوندد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 617

به "نشست اضطراری آمریکا برای اخلال در رزمایش ایران، روسیه و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست اضطراری آمریکا برای اخلال در رزمایش ایران، روسیه و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید