تور بمبئی: واکنش هند به اعتراضات قزاقستان

به گزارش کتاب ارزان، ایرنا نوشت: وزارت امورخارجه هند روز دوشنبه اظهار داشت، ما به عنوان یک شریک نزدیک و دوست قزاقستان، مشتاق تثبیت زود هنگام شرایط این کشور هستیم.

تور بمبئی: واکنش هند به اعتراضات قزاقستان

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری یونایتد نیوز هند، آریندام باغچی سخنگوی وزارت امور خارجه هند دوشنبه توضیح داد: دهلی نو تحولات اخیر قزاقستان را از نزدیک دنبال می نماید.

وی با بیان اینکه هماهنگی اتباع هند با مقام های قزاقستان به تضمین امنیت آن ها یاری نموده است گفت، به آنها توصیه می گردد دستورالعمل های امنیتی محلی را رعایت نمایند و برای هر گونه یاریی با سفارت هند در تماس باشند.

اعتراض ها در چند شهر قزاقستان از 2 ژانویه (12 دی) شروع و اندک اندک به شورش جمعی منجر شد به طوری که مراکز دولتی در چند شهر، هدف غارتگران نهاده شد.

درگیری های خشونت بار منجر به کشته و زخمی شدن شمار زیادی شد.

توقایف رئیس جمهور قزاقستان از سازمان پیمان امنیت جمعی به رهبری روسیه درخواست یاری کرد که نیروهای روسیه به قزاقستان اعزام شدند.

سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) در سال 1992 تأسیس شد و در حال حاضر شامل ارمنستان، بلاروس، روسیه، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان است. سازمان پیمان امنیت جمعی با هدف تقویت صلح، امنیت و ثبات در منطقه و دنیا، حفاظت جمعی از استقلال و تمامیت ارضی کشورهای عضو تأسیس شده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1966

به "تور بمبئی: واکنش هند به اعتراضات قزاقستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: واکنش هند به اعتراضات قزاقستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید