ورود ارتش سوریه به شهرک عامودا در مرز های ترکیه، تکمیل خروج کرد ها زیر نظر پلیس روسیه تا فردا

به گزارش کتاب ارزان، یگان های ارتش سوریه عصر روز یکشنبه از الدرباسیه وارد شهرک عامودا واقع در حومه شمال شرقی حسکه شدند. همچنین پلیس نظامی روسیه روند خروج یگان های مدافع خلق کرد از منطقه عملیات چشمه صلح تا فردا (سه شنبه) را پیگیری و نظارت می نماید.

ورود ارتش سوریه به شهرک عامودا در مرز های ترکیه، تکمیل خروج کرد ها زیر نظر پلیس روسیه تا فردا

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، ارتش سوریه پس از استقرار در شهر الدرباسیه در شمال شرق حسکه و برقراری امنیت در ورودی ها و خروجی های این شهر واقع در مرز های ترکیه، یگان های جنگی خود را به شهرک عامودا واقع در 30 کیلومتری شرق الدرباسیه اعزام کرد.

این یگان ها روز یکشنبه پس از ورود به ده ها روستا و شهرک به مرز های سوریه-ترکیه در حومه شمال شرقی راس العین رسیدند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام نمود که این یگان ها از محور تل تمر در حومه شمالی حسکه به سمت مرز ها با ترکیه پیشروی نموده و در روستا های ام حرمله، باب الخیر، ام عشبه و الاسدیه در حومه جنوب شرقی منطقه راس العین مستقر شدند و فاصله خود تا مرز های ترکیه را چند کیلومتری کوتاه کردند.

همچنین نیرو های ارتش سوریه مستقر در نقاط نظامی در اطراف پل جولان واقع در رودخانه فرات در منطقه قره قوزاق واقع شمال شهر منبج در حومه شمالی شرقی حلب پس از بازگشایی مجدد آن تاکید کردند که استقرار آنان در این منطقه در راستای عمل به وظیفه ملی مبنی بر دفاع و حمایت از خاک کشور و آمادگی دائم آنان برای مقابله با تهاجم ترکیه علیه خاک سوریه و مزدورانش از گروه های تروریستی است.

خبرنگار سانا با تعدادی از افراد ارتش حاضر در این منطقه دیدار کرد، یکی از ارتشی ها گفت: ارتش سوریه سیطره خود بر تمام جغرافیایی سوریه را به هر بهایی بسط خواهد داد وحضور ما امروز در این پل و برافراشتن پرچم ملی روی این پل نشانگر آمادگی ارتش برای ایفای ماموریت های محوله، مقابله و دفع تهاجم ترکیه و مزدورانش است.

پلیس نظامی روسیه نیز امروز (دوشنبه) با همکاری گارد مرزی سوریه روند عقب نشینی یگان های مدافع خلق کرد (ی. پ. گ) تا 30 کیلومتری مرز های سوریه-ترکیه را تا عصر فردا (سه شنبه) پیگیری می نماید.

سرگئی رومانینکو، رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) اعلام نمود: مهلتی که پلیس نظامی روسیه به یگان های مدافع خلق کرد و تجهیزات نظامی آن ها برای عقب نشینی تا 30 کیلومتری مرز های سوریه-ترکیه را داده ساعت 18 عصر فردا 29 اکتبر انتها می یابد و پس از آن گشت زنی های مشترک روسیه و ترکیه در 10 کیلومتری غرب و شرق منطقه عملیات چشمه صلح به استثنای شهر قامشلی شروع می شوند.

رومانینکو گفت: تمامی یگان های مدافع خلق کرد و سلاح های آن ها باید از دو شهر منبج و تل رفعت نیز خارج شوند.

این اقدامات بر اساس یادداشت تفاهمی انجام می شوند که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه ای او سه شنبه گذشته در شهر سوچی برای توقف عملیات ترکیه در شمال شرق سوریه به امضا رساندند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 520

به "ورود ارتش سوریه به شهرک عامودا در مرز های ترکیه، تکمیل خروج کرد ها زیر نظر پلیس روسیه تا فردا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود ارتش سوریه به شهرک عامودا در مرز های ترکیه، تکمیل خروج کرد ها زیر نظر پلیس روسیه تا فردا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید